Senaste nytt

American Express Platinum - Hotellstatus

Frisk78

Medlem
Jag är relativt nybliven innehavare av Amex Platinum.

När jag kollar vilka hotellstatusar man kan uppgradera på "mina sidor" på Amex sida så har jag under någon månad enbart haft "1/9" (enbart Priority Pass) som jag blivit medlem i.

Ikväll tänkte jag att jag skulle uppdatera detta genom att enrolla till gold eller likvärdigt hos hotellkedjorna som ingår. Dels så får jag ett felmeddelande som säger att det är något fel på "systemet" men det var inte det jag tänkte på att nu är det enbart "1/8" hotell/golf-uppgraderingar möjliga?
Någon som vet vilken förmån som försvunnit?
Dessa ser jag idag:
upload_2019-7-1_21-16-25.png
 

Isak21

Medlem
Nu ska jag inte eg uttala mig, men i egenskap av ny innehavare märkte jag också att antalet förmåner sjönk från 9 till 8, eftersom jag maniskt uppdaterar sidan varje dag (what the hell Radisson varför ska de ta sån jävla tid när Marriot/Hilton löser på 1-2 dagar).

Jag tror det var någon sorts golf-förmån som försvann? Gissningsvis inte så många som nyttjade den?
 

Tonton

Medlem
Jag tror vi har hittat svaret. Tråkigt att dom försämrar ytterligare, trots höjd avgift...

Nja - det där stämmer inte. De har inte försämrat. Det är bara en dålig hemsida som är segt uppdaterad.

För ett tag sedan gick SPG och Marriott ihop. Således finns inte SPG längre. Förmånen som är kvar är Marriott (Ja, jag vet att det står SPG i din bild, men klickar du dig vidare så står det sedan att det är Marriott.
Screenshot 2019-07-01 at 21.49.49.png

Med andra ord, allt i sin ordning, inga försämringar (iaf inte gällande detta). Svårt att enrolla till något som inte existerar ;)
 

Christian_W

Medlem
Så här ser det ut för min del.
Är det inte "Starwood" och Mariott Bonvoy som har olika namn bara eller vad missar jag?

Skärmavbild 2019-07-01 kl. 21.47.26.png
Skärmavbild 2019-07-01 kl. 21.48.00.png
 
Toppen