Senaste nytt

American express - nekar reklamation av deras egna felaktiga information

Jag har ingen aning om jag har kredit eller betalkort så vet inte om det är samma situation som här.
Nej, det är inte längre relevant för det har ändrats.

Problemet som lurar folk är den dåliga svenskan som används på deras hemsida. "Tillgodogöra dig tidigare spendering och historik" avser att man har åtkomst till den, inte att den tillgodoräknas på det nya kortet. Skulle dock tro att ingen normal människa gör den tolkningen per automatik, även om det är en helt korrekt tolkning.

Som vanligt ska man aldrig lita på det kundtjänst säger söka här på forumet för korrekt information.

Nej, det är inte längre relevant för det har ändrats.

Problemet som lurar folk är den dåliga svenskan som används på deras hemsida. "Tillgodogöra dig tidigare spendering och historik" avser att man har åtkomst till den, inte att den tillgodoräknas på det nya kortet. Skulle dock tro att ingen normal människa gör den tolkningen per automatik, även om det är en helt korrekt tolkning.

Som vanligt ska man aldrig lita på det kundtjänst säger söka här på forumet för korrekt information.
Fast alla kreditkortsaktörer har ju mig veterligen kundhistoriken genom personnummer, så jag tycker inte att det är konstigt att det tolkas på det sättet. Annars skulle man ju bara kunna låta bli att ange tidigare kortnummer om man nu varit en dålig kund och inte vill skylta med det.

Och i annat fall hade det ju räckt om de skrivit Redan Amerian Express-Kortmedlem? Klicka i rutan och ange ditt Kortnummer.

Och vad det gäller American Express i övrigt; det kan ju i ärlighetens namn inte vara så svårt för dem att faktiskt flytta över spenderingen till det nya kortet. Den som räknas mot voucher alltså. Det är ju snart 50 år sedan månladningen t ex, och utvecklingen har ju gått framåt sedan dess i övrigt.

Man kan flytta med spenden från Premium till Elite så länge man flyttar mellan kort av samma typ. Så i dagsläget funkar det bara om man flyttar från ett premium kreditkort till ett elite kreditkort. Det har diskuterats flera gånger här på forumet och framgår nog om man läser villkoren noggrant (antar jag, men vet ej säkert)

Har du förlorat någonting på det hela eller kan du inte bara fortsätta använda ditt Premium betalkort?

Jag pratade med supporten igår och enligt den personen var det omöjligt.

Man kan ju inte ha snik-kortet (Premium) och handla med det, under de villkoren som finns där och sedan när man nått upp till 300 000 i spendering "plötsligt" komma på att man vill byta kort för att därigenom "köpa sig" en voucher till. Man får delta i det lopp som man har anmält sig till. Det går inte att anmäla sig till 5000 meter och någonstans på vägen hastigt-och-lustigt byta över till 10 000 meter för att man tycker att det verkar vara roligare.

Har premium och har haft en spend runt 150-200k per år å vid flera tillfällen hänvisas jag till att spenderingen kan flyttas med till elite-kortet och att jag ska få min extra voucher om jag tangerar 300k.

Det går inte att anmäla sig till 5000 meter och någonstans på vägen hastigt-och-lustigt byta över till 10 000 meter för att man tycker att det verkar vara roligare.
Fast om funktionärerna har sagt att man kan byta till 10 000 meter så räknar man nog med att det är möjligt,

Man kan ju inte ha snik-kortet (Premium) och handla med det, under de villkoren som finns där och sedan när man nått upp till 300 000 i spendering "plötsligt" komma på att man vill byta kort för att därigenom "köpa sig" en voucher till. Man får delta i det lopp som man har anmält sig till. Det går inte att anmäla sig till 5000 meter och någonstans på vägen hastigt-och-lustigt byta över till 10 000 meter för att man tycker att det verkar vara roligare.

Du missar fortfarande att det är de själva som lämnat denna informationen, det är knappast något jag ska förlora på. Hade jag fått annan info hade jag glädjeligen skaffat elite kortet så min voucher inte brinner inne som nu.

Toppen