Senaste nytt

American Express försämrar konverteringskursen för SAS EuroBonus inom Membership Rewards

MR är ju en mer allmängiltig valuta än EB-poäng. Därför kan jag tycka det är rimligt att de har lite sämre kurs till varje specifikt program än om man från början väljer att låsa in sig i ett visst program. För många kan det nog vara ett mervärde att välja var man vill plocka ut dem senare.

För mig är det dock mycket bättre med EB än MR.. ;)

Det som är märkligt är SEK har gått upp mot EUR eller USD senaste åren, men ändå MR konversionskursen försämras.
Då tycker jag att det bör vara mer rimligt om konversionskursen förbättras och inte försämras.

MR är ju en mer allmängiltig valuta än EB-poäng. Därför kan jag tycka det är rimligt att de har lite sämre kurs till varje specifikt program än om man från början väljer att låsa in sig i ett visst program. För många kan det nog vara ett mervärde att välja var man vill plocka ut dem senare.

För mig är det dock mycket bättre med EB än MR.. ;)

Jag förstår hur du menar, och visst finns det en point i att man kan välja lite friare. Jag ser dock inte hur det är rimligt med ständiga försämringar av erbjudandet, speciellt då valfriheten ser ut att minska genom avhopp från MR-programmet. Med en årsavgift på 1500 kronor ska det vara en service-/erbjudandenivå som är snäppet högre än random bankkort...och nu är det snart svårt att se vad man egentligen betalar ett kraftigt överpris för.

Jag håller helt med Dr. Miles och Moco i deras synpunkter. Jag ville bara påpeka att det finns en anledning till att MR->EB är sämre än att köra direkt till EB. Jag vill på inget sätt säga att MR är ett bra program - jag kan för lite om det för att uttala mig...

Jag hade kommit upp i 1 miljon poäng på mitt Amex och hade tänkt betala nästa årsavgift med dem...
Men iom denna tråden surfade jag runt lite på Membership Rewards och såg att jag fick 100.000 miles till mitt ROP.
Betydligt mycket mer value for money med 100' att flyga för än 5000kr till årsavgiften.
Ringde Amex idag och köpte Thai-pengar i stället :)

Amex brukar ha kampanjer ibland där de ger en lite bättre växlingskurs MR -> Avios.
Brukar passa på att konvertera då. Annars är det nog som inläggen ovan säger - man
betalar för "valfriheten".

AmEx MR ökar från 1000 till 1100 i kostnad

Hej!

"Från 15 februari 2013 ändrar vi kursen för överföring till SAS EuroBonus. Nya kursen för poängöverföring är 11 Membership Rewards-poäng = 1 SAS EuroBonus-poäng. "

Jag har närmre miljonen i MR poäng, har precis skaffat mig ett Amex EB kort efter att ha läst här etc!

Min fråga, är det vanligt med andra kampanjer hos SAS? T.ex. 30% extra poäng om man för över inom månad X typ...
Eller är det förmodligen bäst att jag för över mina poäng innan den 15:e feb då?

Tror jag läste att Finnair eller om det va BA har något erbjudande nu men eftersom jag skaffat AmEx EB så vill jag skaffa så mycket poäng där som möjligt för att kunna använda 2-4-1 på ett bra sätt!

Tack!

Min fråga, är det vanligt med andra kampanjer hos SAS? T.ex. 30% extra poäng om man för över inom månad X typ...
Eller är det förmodligen bäst att jag för över mina poäng innan den 15:e feb då?

Under de år jag har varit kortmedlem så kan jag aldrig minnas att de haft någon kampanj. Det mesta har sakta men säkert blivit sämre, tyvärr.

Under de år jag har varit kortmedlem så kan jag aldrig minnas att de haft någon kampanj. Det mesta har sakta men säkert blivit sämre, tyvärr.

+1
Har varit medlem sedan 2004 och har aldrig sett ngn kampanj. Har nyligen överfört 2M poäng till SAS EB. Nu gäller att att boka en F resa till hösten :)

Trist att Amex försämrar villkoren sakta men säkert. Har haft Plat sen -99 och ser hur det sakta eroderas. MR är ett bra program trots allt tycker jag med en väldig spännvidd och många partners. Trista med EB är att det inte går att boka hotell i USA för poängen. Jag fick beskedet att inga hotell är tillgängliga. Varför?
Ni som har Handelsbanken Platinum, måste man byta bank till HB eller kan man bara ansöka om kortet?

Toppen