Härligt reportage. Skall testa det nya planet i juni på LHR-DFW-LHR.
Några kommentarer/frågor
Eftersom du är BA Gold (antar jag) borde du haft tillgång till Flagship Lounge i Miami (men den kanske låg dumt till i förhållande till din gate). Den ska vara bättre än Admirals Club i alla fall... Finns ingen Flagship Lounge i DFW dock så där missade du inget.
Oftast (men inte alltid) serverar de inte äkta Champagne innan takeoff på långlinjerna utan den kommer fram i luften med de riktiga glasen.
Synd att biffen var så seg - ombord på AA har jag fått biffar som varit nästan blodiga (liksom sådana som varit oerhört sega - men det har generellt sett blivit bättre).
De amerikanska bolagens service är oftast mer opersonlig än de europeiska i min erfarenhet och beror på dagsformen - men på långlinjerna har det skett en attitydförbättring på senaste tiden. Hoppas den håller i sig.
Tack!
Haha, nej jag är så långt ifrån BA Gold som man kan komma, iaf var jag det när denna resa genomfördes (noll TP, 4750 avios). Nu har jag Bronze, men en alldeles för stor del av min tid upptas nu av funderingar på hur jag ska skaffa mig Silver innan den 27 juni

Ja, min kvalificeringsperiod går ut 8 augusti, men jag och några vänner reser till USA med BA 27 juni - 14 juli (dessvärre i economy), så att skaffa sig Silver och därmed få 100 % bonus på avios lockar.
En anledning till att jag valde oneworld denna gång är att jag redan har EBG säkrat i år, och jag ville prova något nytt. Nästan så att man ångrar det, för nu vill jag ju ha status i oneworld också...
Har som sagt enbart haft dåliga erfarenheter med biff ombord på flyg, tyvärr. Det händer nog lätt att den blir överstekt när de värmer upp maten. Har bättre erfarenheter med fisk; t ex var fiskrätten jag åt på SWISS ZRH-PEK otroligt bra.
Vad gäller servicen på BA så kan det hända att jag hade en ovanligt bra besättning när jag flög till IAH - jag blev t ex tilltalad med efternamn, trots brist på status. Beläggningen i Club World var dock ganska låg och jag satt på övre däck, då blir det lättare att ge bra service. På American Airlines DFW-LHR var det å andra sidan nästan fullt i business class.