Senaste nytt

American Airlines lanserar ny branding

Då går jag rakt emot "alla" andras åsikter (nästan iaf).... Tycker den nya liveryn är fantastisk!

Älskar den blanka finishen sedan tidigare. Det halva A:et är en ny favorit. Sjärtfenan är möjligen aningen för iögonfallande, men lite amerikansk patriotism är aldrig fel :p

Ser även att de nu har marknadens snyggaste statuskort.

Då går jag rakt emot "alla" andras åsikter (nästan iaf).... Tycker den nya liveryn är fantastisk!

Älskar den blanka finishen sedan tidigare. Det halva A:et är en ny favorit. Sjärtfenan är möjligen aningen för iögonfallande, men lite amerikansk patriotism är aldrig fel :p

Ser även att de nu har marknadens snyggaste statuskort.

Nja ;)

AA väljer likadana säten som Cathay (Cirrus, JPA) i sin business-klass. Enbart positivt. Mao, AA erbjuder ett bättre säte än BA över Atlanten i business. AA klämmer in 44 på 777, BA 56. Sen tror jag att fler bolag skulle kunna tänka sig att köra BA's yin-yang konfigurering då den ger extremt god ekonomi. (BA har patent).

Sen tror jag att fler bolag skulle kunna tänka sig att köra BA's yin-yang konfigurering då den ger extremt god ekonomi. (BA har patent).
Jag tror att det är antingen inte populär eller dålig ekonomi (andra flygbolag måste betala mer) att välja BAs yin-yang konfiguration.
Om det hade varit bra/ekonomiskt val, hade många andra flygbolag följt efter.

Fiskbenskonfiguration (Air Canada, Air New Zealand, Jet Airways, Virgin Atlantic etc) och Staggered konfiguration (ANA, Asiana, Austrian, Brussels Airlines, Etihad Airways, Finnair, JAL etc) är mer vanligt än yin-yang konfigurarion, eller rättare sagt det finns inte andra flygbolag som kör yin-yang än British Airways.

Hoppas att de inte behöver att ändra logon igen när/om de merger med US Airways...

Varumärket American Airlines kommer nog behållas trots att rent affärsjuridiskt är det US Airways som förvärvar AA. Doug Parker som var CEO på American West fattade redan detta när han köpte US Airways.

Nu är det också så att Tom Horton och nuvarande MGMT på AA kämpar mot detta, medan facken bland annat vill gärna gå med US. Det är nog ett måste för båda nu som Delta och United är så enormt stora, och Southwest expanderar och expanderar blir det svårt för US och AA att leva vidare.

Back on topic; inte helt sålt på brandingen nu, men den växer för varje gång jag tittar...

Det här bilden är från American Airlines Newsroom.

MM44056

(Foto: American Airlines Newsroom)

Toppen