Senaste nytt

American Airlines handbagage only pris, men får inte använda hatthyllan (overhead bin)?

Dr. Miles

Expert
Jag kollade American Airlines USA webbsida när jag sökte pris på San Francisco-Los Angeles.

Lägsta priset var ca 49 USD inkl. skatter med handbagage only fare (HBO fare). Men det verkar att finnas två sorters HBO fares.

Den som är billigaste (ca 49 USD) tillåter inte passageraren att använda hatthyllan (overhead bin) medan den som är dyrare (ca 59 USD) tillåter passageraren att använda hatthyllan.

Screenshot20170925 01 AA.png

Ja, de har börjat med den där light-prylen för ett tag sedan. Hade för mig att vi uppmärksammat det, men det var kanske någon annanstans jag såg det.

I praktiken gissar jag att handbaggage från denna grupp får nån speciall tag, men placerar du väskan med taggen inåt så den inte syns så kanske ingen ber dig ta ner den från hatthyllan :cool:

Jag gissar på att de får borda sist och därmed finns ingen plats kvar.
Ja, i USA löser detta sig av sig självt, sista gruppen så är det fullt. Det står ju Board in last group.
Vet när jag har gjort "standby" och man måste vänta till sist då blir det automatisk gatecheck av väskan till slutdestination

Jag gissar på att de får borda sist och därmed finns ingen plats kvar.

Precis så sålde Uniteds gatepersonal in detta i Las Vegas. Har dock svårt att tro att om det finns gott om plats på hatthyllorna så skulle personalen komma och riva ner baggaget. I gengäld är det väl aldrig gott om plats på deras flyg numer...

Och i övrigt tror jag inte de kan garantera plats i hatthyllorna med en Main cabin-biljett heller.

Toppen