Senaste nytt

American Airlines flaggar upp intresse för 20 Boom Supersonic

FilipJ

Medlem
Det talas om ”non-refundable deposits on the 20 first units”. Cashing för Boom! Det bekräftades väl aldrig vad United betalat när de gick ut med sin ”order”?
 
Det talas om ”non-refundable deposits on the 20 first units”. Cashing för Boom! Det bekräftades väl aldrig vad United betalat när de gick ut med sin ”order”?
Nej. På samma sätt som att vi inte har en aning om vilka belopp dessa "non refundable deposits" uppgår till. Frågar du mig så tror jag det är en högst symbolisk summa främst motiverad av PR syften för bägge parter.
 

FilipJ

Medlem
Nej. På samma sätt som att vi inte har en aning om vilka belopp dessa "non refundable deposits" uppgår till. Frågar du mig så tror jag det är en högst symbolisk summa främst motiverad av PR syften för bägge parter.
Ja visst, du har säkert rätt i det. Men kan inte minnas att det var en del av uppgörelsen med United. Kanske vill AA bara vara ”snäppet bättre” än sin konkurrent.
 

Hachans

Medlem
Då vill vi ha filmbevis den dagen det sker. Skaffa hatt först. ;)

Den ligger och väntar. Men jag menar titta på koncept som 777x som ändå är lik vanliga flygplan som blir försenade konstant. Och Supersonic har redan blivit försenad flera gånger.
Jag har svårt att se att om 777x som introducerades typ 2010 fortfarande inte flyger kommersiellt, så har jag svårt att se en helt ny design godkänd och i kommersiell produktion till 2029. Det är bara dryga sex år dit.
 
Toppen