Senaste nytt

American Airlines First Los Angeles till London Boeing 777-300ER

nissefalk

Medlem
De hade fler öl sorter att välja på än vad tex British Airways har, jag provade Voodo IPA och Sam Adams, man hade också även Budweiser, Bud Light, Dos Equis och Heiniken.

Whiskey utbudet inte direkt i min smak, Canadian Club, Dewars White Label, Jack Daniels, Woodford Reserve och en Glenlivet 15 årig som vad den enda jag provade ombord.
Då var det bättre utbud i Flag Ship First Dining baren där man bla kunde få en Laphroaigh 10 och en Highland Park 10, inte alls att jämföra med Swiss First i Zurich och antar jag Lufthansa First i Frankfurt och Munchen.

Ölutbudet var ganska bra i Flagship loungen, minns inte i detalj men man hade 3 olika craft beer från Los Angeles området och diverse internationell öl såsom Asahi och Kirin tror jag det var.
 

nissefalk

Medlem
Den fanns när jag flög American Airlines i vintras, tycker att det är en värdig ipa att bli serverad ombord. Enda problemet var att min var halvfrusen så det var lite mer slush än öl.

Jag hade inget sådant problem, den är god tycker jag, brukar köpa den ibland när jag är i USA
 

Senator

Moderator
Tack @nissefalk mycket bra skrivit.

Jag har varit i Flagship Dining på JFK: några dagar efter det öppnades. Tyckte det var väldigt trevligt. De anställda var väldigt stolta och jag fick toppen service.

När jag tittar på utbudet av dryck ombord känns det inte så lyxigt. Faktisk är utbudet i Flagship Loungen bättre. Det talas mycket om öl i detta forum, men jag förvånas över Bombay Sapphires stora marknadsandel som Gin i First ;) Många som kör denna: inklusive Swiss, Lufthansa och Singapore Airlines.

En sak som kan låta som en rejäl i-landskommentar är att det finns en bild jag stör mig på rejält. Och det är att i First, ligger all din bedding framme i sin stol när du boardar. Det för mig är helt håll i huvudet. Även med plast på, skall detta ligga på golvet sen eller? Detta skall fram NÄR du som resenär vill ha din stol konverterat till säng och skall sova.

Maten ser ut som förfinad "American Dining" med andra ord: rustik, enkel, men ofta smakrik mat. Finess är inte något jag förknippar med amerikanska flygbolag och mat. En sista kontrollfråga: ingen Ice Cream Sundae? :D
 

nissefalk

Medlem
First, ligger all din bedding framme i sin stol när du boardar.

Ja så var det på alla platser, jag stuvade undan en del i overhead bin och en del bakom stolen, använde ingen bedding förutom kudden, i övrigt håller jag med om bedding, det låg inte framme på British Airways eller på tex Emirates i First. Kudde och filt låg också framme i stolen på sträckan till och från Honolulu.

En sista kontrollfråga: ingen Ice Cream Sundae?

Nope tog ingen Sundae...
 

henrik l

Medlem
Tack för en mycket intressant och läsvärd rapport. Tror jag fortsätter att använda mina AA-poäng till Etihad apartment:) Men priset för resan verkar ha varit ett fynd.
 
Toppen