Senaste nytt

American Airlines - Det här gjorde Ni bra!

Jag var med min C-biljett både i AA Admirals Club och BA Galleries Club på LHR T3, fast jag vara bara BAEC Blue. ;) Nu är jag redan t.o.m. BAEC Bronze. :p Varma hundarna på Admirals Club var trevliga. Mitt BP var utfärdat av BA i MAD, vilket kanske påverkade.

Hur som haver, så var platserna i F naturligtvis lite bredare p.g.a. sidobordet och en lite större skärm, men för övrigt skulle även jag betala högst några tusenlappar extra i kronor för upplevelsen framför myggnätet. Angående servicen, så tycker även jag själv om en vännlig och slapp service. Är också mera förtjust i att släva i mig glass, än att peta på fine dining-chokladdesserter. Dock varma maten på AA skulle faktiskt få vara mera av typ den jag hade på min förra resa med EY, 9W och AZ.

Har du C-biljett har du rätt att besöka vilken av businessloungerna du vill även utan status. Dock försöker loungedrakarna ibland styra över passagerarna till "rätt" lounge med bortförklaringen om att det är fullt...

Liten summering efter att jag blev strandad i Brasilia påväg till Sao Paulo med AA. Det var dimma på GRU som orsakade att vi fick vända om efter att ha varit på hold i en timme i luften. Fine, bra agerat att inte riskera nått. Men det som hände sen i Brasilia har jag haft synpunkter på. Ingen hjälp alls på plats då AA inte har några flighter från BSB efter morgonen och 300 resenärer på en desk. I ett sånt läge måste man klara sig själv och det borde uppskattas av AA att jag snabbt bokade en relativt billig biljett med Avianca (2000 kr) till slutmålet. Flög Business och är OW Sapphire, så räknar egentligen med nån mer service och info iaf. Detta framfördes till AA, som nu ni, mycket väl gått mig till mötes. 500 kr av dem som "avdrag" på biljettpriset för att jag inte kom ända fram. Resterande 1500 kr av Amex. Sedan en voucher på $75 som plåster på såren för övriga kostnader (mat och dyr surf). Samt 7500 AA poäng för att wifi inte funka alls på varken dit eller hemvägen. Bra American! Mvh Skadelös Cristoffer

Kan bra tänka mig att det skulle var mindre skojigt att få delta i ett sådant "trevligt" litet extraprogramm på BSB med en disk och ca. 300 pax... :D

Kan bra tänka mig att det skulle var mindre skojigt att få delta i ett sådant "trevligt" litet extraprogramm på BSB med en disk och ca. 300 pax... :D
8b1fe9dda0b2f11bc98b28f25125d935.jpg

c04b24850aa06e5bceb364cdf4d7156d.jpg

Påtal om Extraprogram...Lokal-TV var där och gjorde reportage om händelsen. Inte varje dag det landar en 777-300ER i Brasilia :)

Bilden på kön är tagen 2h efter att vi kom ut ur tull etc. Samtidigt som jag gick till min nya flight.

Jag reste mellan FLL - ORD och för första gången med AA och vart väldigt positivt överraskad. Först, en väldigt bra app som kontinuerligt meddelade flygstatus (vi vart lite sena pga. Delta-strulet). Man kunde även se var sin väska var - i fall den blivit lastad på planet etc.

Väl ombord på en Boeing 737-800 av nyare modell så möttes jag av en economy extrastol med bra enutrymme, trots att jag endast betalat för en vanlig economy. (Har ingen status alls på One World). Alla säten hade IFE med en mängd filmer och serier och wifi på planet. Allt detta verkade vara gratis. Mycket trevlig personal också. Det kan vara den trevligaste upplevelsen jag haft inrikes i USA.

Sitter själv på Boston-Logan efter en red-eye från San Francisco med United. Hämtas om en timma för bilfärd till Portland, Maine för kundmöte. Jag skall flyga senare idag från Portland, Maine med American, och agenten här i loungen var snäll och jag fick komma in med mitt BA Emeraldkort, samt låna duschen. Tackar jag för..

Toppen