Senaste nytt

American Airlines business

andy999

Ny medlem
Ska flyga till USA jul/nyår och såg att att AA har bra flygtider dit jag ska. Businessbiljetterna hade ok pris men läste något att man inte vet vilken typ av business man får då alla B777 inte byggts om? Någon som har mer info eller erfarenhet av detta?
 

Jonas C

Medlem
Alla 777 har ny business class i reverse herringbone konfiguration. Den skiljer sig dock något mellan flygplanen. 777-300ER har samma stol som Cathay i business, medan 777-200ER har B/E SuperDiamond (samma stol som BA Club Suites fast utan dörrar) på några flygplan, medan andra flygplan har en något udda framåt-bakåt alternerande konfiguration.

Flög själv deras 777-300ER mellan Miami och Los Angeles i business class i juni förra året och var riktigt nöjd med stolen och upplevelsen i sin helhet. AA är helt klart det bästa av de tre stora amerikanska flygbolagen i mina ögon.

FD2D3194-DCE5-45E0-A720-A5D21DF34907.jpeg
57483F03-3AA9-462C-98C6-B743ED32EC7E.jpeg
675AFE68-B78D-48DC-8052-CA00AAC2E6C9.jpeg
453BD1F9-DDCA-4C38-A960-D229078F7CE1.jpeg
 

LarsCph

Medlem
Ja - jag är enig. Flög American Airlines i business från London till Miami i April i år. Samma kabin som ovanför. Bra mat, service och riktig nöjd. Jag rekommenderar dem gärna.
 

AABack2ARN

Medlem
Föredrar deras B777-300 mest kanske för att det möjliggör uppgradering till F och om uppgraderingen misslyckas är det fortfarande en väldigt bra kabin. Synd att de inte installerade samma stolar i B777-200 (tycker jag)
 

LarsCph

Medlem
Kundservicen er derimod ikke så god - jeg var forsinket på vej hjem fra USA så jeg blev nødt til at overnatte uplanlagt i Chicago. Jeg har sendt min hotel + taxi regning til American Airlines for refusion - de har indtil videre sendt mig 8 mails om at de arbejder på min request.... :/

AAService.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Som Executive Platinum i deras program (Oneworld Emerald) har jag kanske det lite bättre, men tyvärr håller jag med dig. Deras kundtjänst är inte på topp när det går fel. De hanteras dessutom deras Europeiska kunder via någon outsourcad kundtjänst tror jag, och vete tusan hur mycket de har att säga till om. :(
 

LarsCph

Medlem
Jeg har ‘kun’ Oneworld Sapphire og det er via Qatar Airways, så måske det er derfor det tager så lang tid. Faktisk var servicen i US da jeg ringede for at blive booket om efter at have misset min connection ret god, ingen ventetid og de hjalp hurtigt og effektivt.
 
Toppen