Andreas Eriksson
Medlem
En polares son gjorde det med cykel. Han fortsatte dock hela vägen till PEK men du kan vid DXB byta transportmedel istället.
Haha, det är nog tyvärr inte ett alternativ i dagsläget.
En polares son gjorde det med cykel. Han fortsatte dock hela vägen till PEK men du kan vid DXB byta transportmedel istället.
Sedan bränna 45.000 poäng (6000 SEK) (annat konto hos AA) på:
* Etihad First från Abu Dhabi till Singapore.
* Cathay First (nya) till Hong Kong
* Cathay / Japan Airlines till Tokyo i Business.
* Cathay tillbaka till Hong Kong i Business.
Dum fråga (som säkert är besvarad nånstans redan). Vad gäller med expiration av AAdvantage miles om man bara köper miles? Faller det in under den sista delen i paragrafen?
"Qualifying activity is defined as redeeming any AAdvantage award or accruing mileage credit on any eligible American, American Eagle®, AmericanConnection® or AAdvantage airline participant as well as accruing mileage credit with participating hotels, car rental companies, credit cards, telecommunication providers, and other service providers offering AAdvantage mileage credit. "
Jag kan inte kolla det just nu, men det är mycket sämre än Tokyo-Jakarta i alla fall.Kanon, har funderat på hur man kommer åt JAL F. Hur brukar det se ut på Europa?
Ja, det är vissa flightnummer som står "EQV" på flygplanstyp som har ibland Boeing B777-300ER med First class(dock det inns bara 6 fysiska F stolar)Sen funderar jag på hur ofta Cathay kör F på rutten HKG-CGK?
När jag har varit inne och kollat priser verkar det sällan vara några maskiner som har F-kabin. Men misstänker att dom kanske kör lite slumpmässigt, som på andra regionala linjer![]()