Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

På vilket datum? (Du kan skicka PM om du inte vill skriva ut här, jag ska inte boka utan vill bara se hur det ser ut.)
32.5K hos AA.
Det var 14/9 och sen 11/10. Och det var enkelresa tänkte jag göra, tillbaka skulle ta en billig UA med hoppet om att bli uppgraderad.
jfk-yvravail.JPG
Men jag tycker att för 32.5K AA kan du göra bättre resor. Europe-Indian Subkontinent kostar ju 40K i F och där kan man maxa rejält.

Last edited:
Så vad rekommenderar folket?

British Airways från Barcelona, via London till Dubai med 747 i First.
eller
British Airways från Barcelona, via London till Abu Dhabi med Etihad A340-600 / 77W i First (har 77W nya kabinen?).
Vidare med BA:s 777 i First från AUH till MCT. (En flygning på sisådär 1 timme men ett glas bubbel hinns nog med) :)

Vid alternativ två tar jag en Swiss Business i A330 från Muscat till Dubai för cirka 1000:-
Hem från Dubai tänkte jag ta Qatar A330 x2 via DOH för att testa, dock bara i ekonomi..

I mina ögon är det ju givet med alternativ två.. men å andra sidan vet jag inte mycket om Etihad... man får alkohol va? :cool:

Last edited:
Alt 2 såklart. Supa öl kan man i krogen hemma och systemet har bättre viner också(får se hur lång tid tar det innan Homer, henrik l och Concorde rättar mig) ;)
Vid alt 1 får du ju besöka CCR, vilket är en upplevelse i sig. Men hur är det med bräsnletillägg och skatter?

Last edited:
Alt 2 såklart. Supa öl kan man i krogen hemma och systemet har bättre viner också(får se hur lång tid tar det innan Homer, henrik l och Concorde rättar mig) ;)
Vid alt 1 får du ju besöka CCR, vilket är en upplevelse i sig. Men hur är det med bräsnletillägg och skatter?

Det är inte "torrt" på Etihad! :cool:

Får bli det!
Bara hålla tummarna att jag lyckas boka det.. undrar vad avgifterna blir på alt 2 dock, spännande.. :p

Edit: Bränsletillägg BCN-LHR-DXB är nästan 400 dollar, lite dyrt anser jag.
Vi får se vad BCN-LHR-AUH-MCT hamnar på.. gissar på något liknande, om inte mer. (dock roligare rutt.)

Last edited:

Tycker att AHO's förslag är det intressantaste:D

Visst, jag får lite mer flygtid på det viset. (AHO:s förslag ~ 6500 Miles mot cirka 4500 Miles)

Men jag går miste om att pröva BA First och Swiss Business A330 (nåväl, kort tid men ändå).
Sen vet jag inte om 9W / EY är så mycket att hänga i granen på denna sträcka? (737 + A320)?

Edit: Etihads A320 Business såg dock inte helt fel ut.
http://www.google.se/imgres?um=1&hl...192&start=0&ndsp=17&ved=1t:429,r:13,s:0,i:110
http://www.airliners.net/photo/Etih...2083662/&sid=61ae2be17243ea8b4d8f24cd759f70c2

(Får se om allt passar med tider osv, tar inte in på hotell förrens i Dubai.)
Måste man inte ha transit-visa i Indien förresten, eller är jag ute och cyklar nu?

Last edited:
Bara som ett förslag till exemplet ovan:

BCN-LHR-AUH-MCT för 40.000 AA poäng i First. (kostnad 6000 SEK)
Vidare MCT-DXB (Swiss C) för 1000 SEK

/Stanna någon dag i Dubai/
Ta sig till Abu Dhabi Airport.

Sedan bränna 45.000 poäng (6000 SEK) (annat konto hos AA) på:

* Etihad First från Abu Dhabi till Singapore.
* Cathay First (nya) till Hong Kong
* Cathay / Japan Airlines till Tokyo i Business.
* Cathay tillbaka till Hong Kong i Business.

/Stanna någon dag/
Sedan ta en enkelbiljett hem till Stockholm för 4000:-

Alltså, totalt runt 17.000:-

Jag har inte så bra koll vilka som erbjuder F hos One World intra-Asien så det går säkert att göra en hel del bättre.
Ovan är säkert grymt svårt att pyssla ihop, men man måste ju få leka lite med tanken i alla fall. :cool:

(Ett annat alternativ hade varit om man lyckats ta sig relativt billigt från Barcelona till DXB/AUH/DEL tex och på så vis "börja där".)

Last edited:
Toppen