Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Anledningen till att vi saknar våra bonuspoäng.

We have a known issue regarding the missing bonus miles for the
buyAAmiles® transactions. Our team is working to resolve this promptly.
We appreciate your continued patience.

Thank you for participating in the AAdvantage program. We appreciate
your business.

Regards,

AAdvantage Customer Service
American Airlines

Någon som vet vad händer om man får gift miles och redan har uppnått sina 80000 miles / år?

Each AAdvantage member is limited to purchasing or receiving, in a calendar year, a combined total of no more than eighty thousand (80,000) AAdvantage miles. Miles purchased through the buyAAmiles program, received as a gift through the giftAAmiles program count against this total. Bonus miles earned do not count toward the annual limit-

Hur står sig denna redan värdemässigt jämfört med tidigare AA-reor? Är det värt att köpa på sig poäng nu eller kommer det sannolikt att komma bättre deals senare i år?

Skulle också vilja höra med Dr. Miles om han har några favoritrutter (bra värde för miles) som utgår från Australien eller Sydostasien (inkl HKG)?

Hur står sig denna redan värdemässigt jämfört med tidigare AA-reor? Är det värt att köpa på sig poäng nu eller kommer det sannolikt att komma bättre deals senare i år?

Skulle också vilja höra med Dr. Miles om han har några favoritrutter (bra värde för miles) som utgår från Australien eller Sydostasien (inkl HKG)?

Det finns två trådar om bonusresor med AAdvantage miles.
http://www.businessclass.se/forum/o...dvantage-all-partner-airlines-award-trad.html
http://www.businessclass.se/forum/o...-aadvantage-oneworld-explorer-award-trad.html

Vänligen komma ihåg att man kan generellt inte flyga via en tredje zon om man bokar som AAdvantage All partner airlines award. (det finns några undantag)
Mer info om detta finns i ovannämnda trådar.

Kanske fel tråd, ber om ursäkt isf men jag skulle vilja åka till USA:s västkust, gärna Seattle med open-jaw från SFO.
Är det bäst att köpa poäng av AA eller ska man köpa en helt vanlig biljett?
Vill resa Businessklass.

Är mycket flexibel ska jag väl tillägga när jag kan åka.

Toppen