Senaste nytt

American Airlines AAdvantage Buy miles kampanj tråd

Jag tänkte köpa lite Miles, jag funderar om jag ska vänta tills deras 30% extra kommer istället.
Dock är ju detta som är nu i princip samma.

Kan man fixa ett till AAdvantage? Eller bryter jag mot regler kors och tvärs då och riskerar få allt avbokat? :)

Tänkte dra en F ToR någonstans och anser 13.000:- väldigt fömånligt..
Problem uppstår ju i att ett konto bara kommer ha 40.000 poäng, hur fixar jag 5k extra dit på lättast sätt isåfall?
 

Dr. Miles

Expert
Problem uppstår ju i att ett konto bara kommer ha 40.000 poäng, hur fixar jag 5k extra dit på lättast sätt isåfall?

1. Skaffa ett AAdvantage konto till.
2. Köp miles även där.
3. Ge bort miles(Share miles) till befintliga konton.

Man har rätt att köpa max 40.000 miles per år men har även rätt att ta emot miles upp till 100.000 miles per år.
 

henrik l

Medlem
Jag tänkte köpa lite Miles, jag funderar om jag ska vänta tills deras 30% extra kommer istället.
Dock är ju detta som är nu i princip samma.

Kan man fixa ett till AAdvantage? Eller bryter jag mot regler kors och tvärs då och riskerar få allt avbokat? :)

Tänkte dra en F ToR någonstans och anser 13.000:- väldigt fömånligt..
Problem uppstår ju i att ett konto bara kommer ha 40.000 poäng, hur fixar jag 5k extra dit på lättast sätt isåfall?

Som AHO skrev,skaffa ett konto till, funderar på det själv. Har du sedan ett CC-kort så för du över poängen i 100 000 block och får 18 000 miles. Med tanke på hur generösa CC är och med två konton, så skulle det gå att fixa en trevlig resa per år, kom jag på just nu:D
 

henrik l

Medlem
Lite OT, men kanske ändå rätt tråd?! Någon som har testat att statusmatcha BAEC-gold med AA Executive platinum, eller platinum? Eller funkar vägen via Turkish airlines? Jag kommer nog att ha ett år snart då jag vill skulle vilja fylla på mitt AAdwantage, via mina flighter med BA och inte gå miste om den 100%-iga bonusen på basemiles.
 
Kostar det extra avgifter att åka in till Stockholm kontoret och sätta sig där och boka?
Om man då jämför med tex telefonbokning.

(Bokar jag från 2 olika konton lär jag ju i alla fall boka minst 1 via telefon). :cool:
Eller man kanske ska prova dyka upp dagen efter med fake-mustasch?
 

henrik l

Medlem
Jag röstar på Etihad. Då kan man köra en first LHR-AUH och sedan vidare till CMB i C, för 40 000 AAdwantagemiles (AHO's favorit:)). Från CMB köper man en IATA-blijett i first för ca 7400 kr(innan skatter) och flyger CMB-SIN med Emirates i First och sedan SIN-HKG i Suites med SQ. Hem från HKG betalar man antingen 70 000 AAdwantagemile för en F med BA eller CX, eller 52 500 miles för en biljett i C med samma bolag.
 

Dr. Miles

Expert

Alf

Medlem
Jag röstar på Etihad. Då kan man köra en first LHR-AUH och sedan vidare till CMB i C, för 40 000 AAdwantagemiles (AHO's favorit:)). Från CMB köper man en IATA-blijett i first för ca 7400 kr(innan skatter) och flyger CMB-SIN med Emirates i First och sedan SIN-HKG i Suites med SQ. Hem från HKG betalar man antingen 70 000 AAdwantagemile för en F med BA eller CX, eller 52 500 miles för en biljett i C med samma bolag.
Man kan väl köra biljetten till AUH ända från ARN men i C med BA, eller? Jag har dessutom för mig att Maldiverna ingår i den zonen som poängen räcker till.
 
Toppen