Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Perfekt!
Det skadar aldrig att ringa. Jag gjorde också samma sak och jag tror att det oftast skyndar på biljetteringen.
Nu kan du äntligen pusta ut och avslappnat se fram emot din kommande bonusresa. Hoppas du får det riktigt trevligt!

Nu kan du äntligen pusta ut och avslappnat se fram emot din kommande bonusresa. Hoppas du får det riktigt trevligt!

Ska på konferens i KIX och lite jobbrelaterade saker i BKK och HKG, så hade för första gången sedan 2011 ingen planerad F-resa i sommar. Men sedan kom ju AA med sin höjning på "Middle East och Sub-Indian continent", så ytterligare ett av de mest prisvärda alternativen var på väg ut. Sedan läste jag @jumbooze 's reserapport där Etihad appartment ingick, så då tänkte jag ähh, vad f-n, jag måste prova appatment, eftersom jag har hyfsat med AA-miles.

Lite OT, men lite intressant om man ser till olika resepolicies. Vi är hyfsat liberala vad gäller resor på jobbet. Jag har t ex kört en HKG-BKK t&r i C, visade vad en ekonomibiljett kostade vid bokningstillfället och begärde ersättning för den summan och stod själv för mellanskillnaden upp till C. Nu kommer jag att begära in pris från resebyrån för en economy FCO-HKG-KIX t&r med stop over i HKG båda vägar och samma dag bokar jag CMB-HKG-KIX t&r med Cathay i C. Skulle vara intressant om CMB alternativet är billigare:D

Är Finnair väldigt restriktiva med att öppna upp awardsäten i business till partner airlines? Skulle boka med AAdvantage-poäng och fann inte tillgänglighet i Business mellan Helsingfors och Stockholm på 7 månader! Är det någon annan som råkat ut för detta?

Är Finnair väldigt restriktiva med att öppna upp awardsäten i business till partner airlines? Skulle boka med AAdvantage-poäng och fann inte tillgänglighet i Business mellan Helsingfors och Stockholm på 7 månader! Är det någon annan som råkat ut för detta?
AA.com har liten bugg på deras webbisda.
När man söker sträckan som partnerflygbolag flyger direkt, får man ofta inte någon resultat.

Om du kollar med British Airways webbsida kan du se tillgänglighet av Finnair flight mellan Helsingfors-Stockholm utan problem.

Har BKK-HKG i C med HKG-FRA F. Ser at CX åpner opp mange seter 1-2 dager før. Vet at CX har mye equipment swap, men har likevel lyst å fly BKK-HGK i F om mulig. Hvor kort tid før avreise klarer AA å utstede ny billett? Og vil denne være confirmed hos CX?

Min senaste bokning innehöll 5 segments, har en känsla av att de vid längre sträckor tenderar att vara givmilda med antal segments.

Jag har en resa on hold i 5 dagar på hemsidan med BA i F och den andra bokade jag via call center igår och är fortfarande on request.
Hur länge brukar det ta för call center och bekräfta? Som nämnt innan syns den i appen som ticket men hjälper föga.

I övrigt en trevlig agent denna gången det tog mindre än 15 min och få till det.

Jag hade inte betalat extra för BA F jmf med business, men det är OT.

Det kan ta ett tag för sem att biljettera. Skulle inte ha någon direkt panik.

Toppen