Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Idag var det otur på agentrouletten. Ringde det svenska numret för att boka FCO-LHR-AUH-BOM, med en F LHR-AUH. 85 000 "The system said":confused: Agenten påstod det var stop over , samt byte av bolag och räknade leg för leg. Det blir till att testa senare.

Hoppas det löser sig, EY11 är ju nattflyget = betydligt sämre om man vill maxa upplevelsen.
Lyckades bli tillbakaflyttad till EY19 men av någon märklig anledning behövde de ställa ut biljetten på nytt, så nu är man utan biljett igen. Bonusplatserna tog för övrigt slut på EY19 så nu hoppas jag inte på några fler schemaändringar.

Idag var det otur på agentrouletten. Ringde det svenska numret för att boka FCO-LHR-AUH-BOM, med en F LHR-AUH. 85 000 "The system said":confused: Agenten påstod det var stop over , samt byte av bolag och räknade leg för leg. Det blir till att testa senare.
Bra värde för poängen om det funkar med 40K, berätta gärna hur det går :)

Bra värde för poängen om det funkar med 40K, berätta gärna hur det går :)

Ringde svenska numret idag igen vid midnatt och hamnade på Fiji. Tog 5-10 min fick det jag ville ha och 40 000 miles.På AA sida står det
"Status: On Request", medan på Etihad-sidan står det confirmed på alla ben.

Jag gjorde en AAdvantage award travel bokning med CX i lördags och det tog 5 dagar tills den blev biljetterad. Direkt efter att jag hade bokat och betalat för de tillkommande avgifterna, så var alla segmenten confirmed hos CX. Jag passade då på att reservera de sittplatser jag ville ha. På måndagen drog de miles från AAdvantage kontot och statusen var "On Request". När sedan biljetterna utställdes på torsdagen, så ändrades statusen till "Ticketed". Jag tror därför ej att du behöver vara orolig, såvida de har dragit miles från ditt AAdvantage konto, då de ej prioriterar att biljettera bonusresor som ligger långt fram i tiden. Om det pirrar för mycket i magen, så är det bara att ringa och fråga varför det dröjer med biljetteringen. Hoppas allt går bra för dig!

Varför startar du resan i FCO och inte från ARN eller GOT?

Varför startar du resan i FCO och inte från ARN eller GOT?

Min fru är från Sicilien så jag har 6 minus 2 veckor (när jag reser) garanterat i sol +30 under sommaren:D Hoppet PMO-FCO tar jag alltid separat.

Jag såg att #Jonas C hade haft lite problem. Men detta är min fjärde bokning med AA-mil, tidigare har jag 2 med Cathay F och en med Eithad F, och det har funkat smärtfritt.

Last edited:
Jag gjorde en AAdvantage award travel bokning med CX i lördags och det tog 5 dagar tills den blev biljetterad. Direkt efter att jag hade bokat och betalat för de tillkommande avgifterna, så var alla segmenten confirmed hos CX. Jag passade då på att reservera de sittplatser jag ville ha. På måndagen drog de miles från AAdvantage kontot och statusen var "On Request".

Hade du också en varningstriangel att du skulle: Please call to book your trip. Call reservation center or travel agent to ticket and pay for your trip?

Det kan jag inte påminna mig om att jag hade. Jag hade ju redan betalat avgifterna för bonusresan (lördag 30 jan). Jag väntade ju bara på att miles skulle dras från kontot (skedde måndag 1 feb) och att resan skulle biljetteras (vilket skedde torsdag 4 feb).
Om jag vore du så skulle jag ringa dem och kolla hur det ligger till med bokningen.

Toppen