Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Söker på AA's hemsida. BAEC visade ingen tillgänglighet i First.
Har sökt ett ganska stort antal datum både i vår och i höst via Expertflyer men hittar inget i first mellan London och Sydney. Finns i business.
Det är ganska osannolikt att det skulle finnas en First class award i juli mellan Dubai och London. I så fall skulle det vara 11 månader innan eller några dagar framåt från idag.

Som @Jonas Larsson skriver, det är väldigt sällan man ser Qantas First class tillgänglighet överhuvudtaget.
Jag misstänker att det är någon bugg på AA.com. Det finns liknande rapporter på FlyerTalk.

Jag väntar fortfarande på ticketing, det har gått 24h+ nu men jag vill minnas att det tog lång tid förra gången också... Den som väntar på något gott

Har bokat om mig till MLE-AUH-LHR-ARN i Etihad First Class Apartments och British Airways Club World. Fick skäll av agenten på den Australiska linjen att svenskar minsann ska ringa till den svenska linjen. Förklarade att endast den Australiska linjen kunde komma åt Etihad First Class inventory, och efter lite käbbel gick hon tillslut med på att hjälpa mig med min bokning. Agenten godkände bokningen för biljettering och hävdade att biljetten utfärdas om 1-2 dygn. Kan man vara säker på att biljetten blir utfärdad som utlovat, eller kan man räkna med ännu mer strul? Tänker främst på att jag blandade Etihad och British Airways i samma bokning, vilket kan innebära en del problematik.

Agenten godkände bokningen för biljettering och hävdade att biljetten utfärdas om 1-2 dygn. Kan man vara säker på att biljetten blir utfärdad som utlovat, eller kan man räkna med ännu mer strul? Tänker främst på att jag blandade Etihad och British Airways i samma bokning, vilket kan innebära en del problematik.
Jag har 2 bokningar med Etihad och British Airways blandat, den ena blev utfärdad utan problem och den andra blev jag (av ngn anledning) nervös över och ringde igen och bad dom utfärda biljetten medan jag väntade, det var inget problem enligt agenten.

Problemet med den svenska linjen är att den kopplas till USA, så per automatik bör det innebära att de fortfarande inte kan se Etihad First?

Inte när jag ringde dit iaf. Men det kan säkert variera beroende på tid på dygnet. När jag ringde hamnade jag i Filipinerna ojmr.

Jag har 2 bokningar med Etihad och British Airways blandat, den ena blev utfärdad utan problem och den andra blev jag (av ngn anledning) nervös över och ringde igen och bad dom utfärda biljetten medan jag väntade, det var inget problem enligt agenten.
Intressant, bokade du British Airways mellan London och Stockholm då?

Toppen