Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Tycker det är svårt att hitta destinationer som Qatar trafikerar med First... Någon som har något bra ställe att hitta information om detta?

Edit: Tittade på Airbus A380 sida och såg att Qatar trafikerar LHR, CDG & BKK med A380 och där har de First. Osäker om de har first på andra maskiner...

Last edited:
Vilka guldkorn får man inte missa när man bokar sin maxade Aadvantage F rundresa i Asien?`

CX har ju rätt ok tillgång via DUS med 777 och dessa ser ju ok ut.
MH vill man ju testa A380 till LHR men verkar bara lägga ut en F plats till AA per flight
QR BKKDOH i A380 likaså med platstillgång...
BA? Hmmm, hört blandade meningar plus att skatten är hög.
Japan får man väl inte rutta över om man vill har destination i BKK/HKG/KUL så då får man avstå JAL

Tittar just nu på: följande varianter:

1) ARN - LHR - DUS(CX F) - HKG(CX F) - BKK | BKK(QR F) - DOH(QR C) - ARN
2) ARN - LHR - DUS(CX F) - HKG | HKG(CX C) - KUL (MH F) - LHR - ARN
3) ARN - LHR(BA F) - PEK(KA F) - HKG (CX F) - BKK | BKK (CX F) - HKG(CX C) - KUL(MH F) - LHR - ARN

Har ni några bra förslag på hur man kan maxa ännu mer? Vad har jag missat?

Japan får man väl inte rutta över om man vill har destination i BKK/HKG/KUL så då får man avstå JAL
I teorin kan man flyga:
A)
Stockholm/Göteborg-(BA C)-London-(BA/CX F)-Hong Kong-(CX F?)-Jakarta-(JL F)-Tokyo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

B)
Stockholm/Göteborg-(BA C)-London-(BA/MH F)-Kuala Lumpur-(MH C)-Jakarta-(JL F)-Tokyo

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Maximum Permitted Mileage (MPM) mellan Stockholm och Tokyo är 9.747 miles via Eastern Hemisphere (och 12.183 miles vid +25%) så B) skulle kunna vara en giltig routing men A) är över 12.183 miles (12.540 miles).

Stort tack,
Börjar få kontroll på läget tycker jag. Blir till att köra en väg med CX i First och en väg med antingen MH eller QR i First.
Sedan får det bli vad det blir intra asien...

När det gäller BKK-HKG och HKG-CGK med Cathay och F skulle jag nog inte ha några större förhoppningar:confused:
De finns men om man skulle lyckas boka de sträckorna och det inte är väldigt nära avgångsdatum hinner de alltför ofta byta till ett flygplan som inte har F innan man hinner åka.
Det har redan hänt mig på varje bokning jag haft med dem som inte har gått till Tokyo eller Europa.

Om man byter ut Jakarta mot Manila är det lite säkrare.

Toppen