Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Inne på att spendera lite innan priserna går upp. Känner mig dock lite ringrostig på alla regler. Kan man routa så här för 140K miles?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-LHR: British Airways (C i A319)
LHR-PEK: British Airways (F i B777)
PEK-HKG: Dragon Air (F i A330)
HKG-BKK: Cathay Pacific (F i A330)
STOP
BKK-AUH: Ethiad (F i B777)
AUH-LHR: Ethiad (F i A380)
LHR-ARN: British Airways (C i A319)

Får jag problem med backtrack och 3:e zon? Håller tummarna för även om skatterna på BA är höga så skulle denna resa innebära 4 nya bolag i F...
Är jag rätt ute eller skall jag läsa alla trådar ett varv till ;)

Inne på att spendera lite innan priserna går upp. Känner mig dock lite ringrostig på alla regler. Kan man routa så här för 140K miles?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN-LHR: British Airways (C i A319)
LHR-PEK: British Airways (F i B777)
PEK-HKG: Dragon Air (F i A330)
HKG-BKK: Cathay Pacific (F i A330)
STOP
BKK-AUH: Ethiad (F i B777)
AUH-LHR: Ethiad (F i A380)
LHR-ARN: British Airways (C i A319)

Får jag problem med backtrack och 3:e zon? Håller tummarna för även om skatterna på BA är höga så skulle denna resa innebära 4 nya bolag i F...
Är jag rätt ute eller skall jag läsa alla trådar ett varv till ;)
Hemresan via Abu Dhabi är inte tillåten. Däremot via Doha är OK.

Enklaste sättet att tänka är, AAdvantage tillåter generellt inte byte i tredje zonen utan att betala för summan av två eller flera awards.
Det finns undantag, vilket du kan läsa i första inlägget i tråden.

Vilket nummer ringer ni till eller rekommenderar ni att ringa till? Har de inget Skypenummer som US Airways DM hade?
De gamla USDM numren fungerar fortfarande.0850163427 , callcenter i Liverpool och Sydafrika ,
samt 1(800)428-4322 för USA.
Om ni pratar om gamla US Airways Dividend Miles bokningar, vänligen fortsätta diskussion i en relevant tråd.
http://www.businessclass.se/forum/threads/us-airways-dividend-miles-bonusresa-tråd-oneworld.16736/

Annars finns det risk att förvirra andra medlemmar.

typ
CPH-LHR-AUH-DOH-BOM/MLE,MLE/BOM-DOH-AUH-OZ

Ah, då är jag med. Det skulle man förstås kunna göra, men jag tror att @FruAgehall kommer att opponera sig - hon vill faktiskt vara i Oz och har inte obegränsat med semester. (Hur kan man INTE vilja flyga bort sin semester!?!) Jag har inte AA miles till att köra hela vägen och det skulle kosta på tok för mycket att köpa de sista miles:en för att det skulle vara värt det. Så därmed blir det BA till någonstans i mellanöstern (troligen DXB) och EY ner till Australien.

Off topic svar.

Nej, ifall du inte har boardingkort för nästa flight, finns det riskt att du måste gå till landside. (du behöver att köpa visum)

Som svensk kan du ansöka visa on arrival i Doha.

Visa & Passport Requirements | Qatar Airways

Japp, been there, done that. Otroligt smidigt att de har kreditkortsterminaler i immigration, så det är bara att dra kortet, få en stämpel och gå in. :)

Om ni pratar om gamla US Airways Dividend Miles bokningar, vänligen fortsätta diskussion i en relevant tråd.
http://www.businessclass.se/forum/threads/us-airways-dividend-miles-bonusresa-tråd-oneworld.16736/

Annars finns det risk att förvirra andra medlemmar.

Fast de numren går nu till AA bokningar. Vad är förvirrande med det?

Jag har helt enkelt letat i din gamla tråd när jag behövt numren.

Och de fungerar.

Så 0850163427 går numera till American Airlines.

Last edited:
Fast de numren går nu till AA bokningar. Vad är förvirrande med det?

Jag har helt enkelt letat i din gamla tråd när jag behövt numren.

Och de fungerar.

Så 0850163427 går numera till American Airlines.

Tack för svaren cph_flyer och Glenn E!

Perfekt att de gamla US DM telefonnr fortfarande fungerar.

Är det någon som lyckats boka Qantas First med AAdvantage miles? Försöker få in en First till Sydney och AAdvantage webbokning visar tillgänglighet men när man väl har valt så kommer är inte flighten tillgänglig?

Är det någon som lyckats boka Qantas First med AAdvantage miles? Försöker få in en First till Sydney och AAdvantage webbokning visar tillgänglighet men när man väl har valt så kommer är inte flighten tillgänglig?
Har haft QF F on hold två gånger LHR-DXB-MEL (båda gångerna har jag ändrat rutten innan biljettering), men då hag jag fixat detta via AA agent.

Toppen