Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

Så istället blir det nog GOT>LHR>HKG med BA F och kunna komma in i Concorde Room och sedan CX F på tillbakavägen, inte helt fel det heller :) Tillgängligheten verkar vara god så länge man bokar tätt inpå.

Hvor mange miles kommer denne routing på ? Klarer ikke helt å lese uttakstabellen ....

Man kan alltså endast ändra en icke-påbörjad flight inom samma bolag?

Nej, det går att ändra om det är samma flygbolag och inte skapar stopover.

T ex
Du har returresa från Hong Kong till Stockholm som följande.

2013-APR-20
CX255
Hong Kong 00:35 - London LHR 06:20

2013-APR-20
BA778
London LHR: 11:30 - Stockholm ARN 15:00​

Du kan ändra till t ex:
2013-MAY-04
CX257
Hong Kong 10:05 - London LHR 16:00

2013-MAY-04
BA784
London LHR: 18:25 - Stockholm ARN 21:45​

Följande ändring kostar extra:
  • 1, Flyga Hong Kong - London med British Airways => annat flygbolag än du är bokad
  • 2, Transit i London över 24 timmar => det får inte bli stopover
  • 3, Flyga via Helsingfors med Finnair => annan routing

Can you change an Award ticket once travel has begun? - FlyerTalk Forums

Jag är sugen att köpa 40.000 miles och kombinera med ex-CMB dealen, men enligt någon slags amerikansk logik ska dom ha 30.000 miles till för CMB. (???)

Jag är sugen att köpa 40.000 miles och kombinera med ex-CMB dealen, men enligt någon slags amerikansk logik ska dom ha 30.000 miles till för CMB. (???)
Colombo (Sri Lanka) ligger i Asia 2 zon hos American Airlines AAdvantage, vilket innebär att man måste pröjsa 52.500 miles för enkelresa mellan Europe - Asia 2 i Business class. Eller reser du från någon annanstans?

Tolkar jag tabellen rätt att en one-way HKG-PVG (Asia2 -> Asia2) i F är = 40.000?

Enkelresa mellan Asia 2 - Asia 2 i First class kostar 32.500 miles.

OAAwardChart0909.gif

Enkelresa mellan Asia 2 - Asia 2 i First class kostar 32.500 miles.]
不好意思 :eek:
Justerar glasögonen.

Nu känner jag mig riktigt Noob, men är det någon som har förslag på flygupplevelse som involverar Ex-HKG där första benet är på CX/KA i First (önskar besöka lounges i HKG) och landar i PVG Shanghai?
Jag vet att Dragonair flyger direkt men det känns som fusk på detta forum. Hade gärna testat mera flyg :D och gärna CX F.
AAdvantage verkar ju lite hårdare än USDM.

Toppen