Senaste nytt

American Airlines AAdvantage All partner airlines award tråd

jumbooze

Medlem

Dr. Miles

Expert
Japan tillhör Asia 1 och Påskön (Isla de Pascua) tillhör South Pacific enligt AAdvantage.

Eftersom AAdvantage inte tillåter byte i tredjezonen generellt, får man inte byta i Santiago när man reser mellan Asia 1 och South Pacific.

Air Tahiti Nui kommer att utöka avgångar på Papeete - Tokyo Narita linjen från 2 avgångar i veckan till 3 avgångar i veckan fr o m 2017-JAN-17, därför går det att byta plan i Papeete inom 24 timmar i båda riktningar.

Kod:
TN	77	0	NRT	17:40	PPT	09:50	343	11 hrs 10 mins	M,Sa	17/01/23	17/03/25	
TN	77	0	NRT	19:00	PPT	11:10	343	11 hrs 10 mins	W	17/01/25	17/03/15
Kod:
LA	836	0	PPT	02:30	IPC	13:00	789	5 hrs 30 mins	T	17/01/31	17/03/21


LA	833	0	IPC	23:40	PPT	00:30 +1	789	5 hrs 50 mins	M	17/01/30	17/03/20
Kod:
TN	78	0	PPT	07:00	NRT	14:05 +1	343	12 hrs 5 mins	T	17/01/24	17/03/14	
TN	78	0	PPT	07:00	NRT	14:05 +1	343	12 hrs 5 mins	F,Su	17/01/22	17/03/24

Om man flyger ut från Tokyo Narita på måndag, kan man ansluta till LAN flight till Påskön inom 24 timmar.
Det gäller likadant även för resa från Påskön. Måndags natt därifrån och ansluta till Air Tahiti Nui flight till Tokyo.



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bonusresa mellan Asia 1 och South Pacific kostar 40.000 miles i Business class per enkelresa, så det är väldigt bra värde om man lyckas att boka sådan resa.

Flight award chart for oneworld and partner airlines − Award travel − American Airlines
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Det bokades friskt under nyårsdagen. Blev en (betald) semester till Dublin samt ett par awards:
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: PVG (änsålänge)
Enkelresa eller Tur&retur: Tur&Retur
Antal poäng (per person): 50k (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 564kr
När (avresans tidpunkt): Oktober 2017
Bokad: 1JAN2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Planen är att skarva på till någon/några andra destinationer så fort vi bestämt oss vart vi vill åka. Tanken är även att det där skulle kunna bli en Lufthansa F istället om det öppnar sig biljetter till någon destination i regionen.

Bonusprogram: BAEC
Flygbolag: AA
Kabinklass: Economy
Avreseort: ORD
Destination: YYZ
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 7500
Skatter&avgifter (per person): 52kr
När (avresans tidpunkt): Januari 2017
Bokad: 1JAN2017

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Behöver för jobbets räkning ta mig ORD-YYZ och det var relativt dyrt med cash, så det fick bli lite avios där istället.
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm
Destination: Shanghai
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 50000
Skatter&avgifter (per person): 566kr
När (avresans tidpunkt): Juli 2017
Bokad: 3 januari 2017


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Måste bara likt @agehall ovan lista ut exakt vart vi ska åka. Men gott om tid att hitta på något roligt med denna.
Ett tips.
Resa mellan Asia 2 (där Kina tillhör) och South Pacific kostar 40.000 AAdvantage miles i Business class per enkelresa.

T ex:

Fiji:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tahiti:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Man kan åka till Påskön också men det går inte att ta sig tillbaka därifrån med upp till 24 timmars byte.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Ghoose

Medlem
Har funderingar på att i september åka jorden runt med 2 enkel awards AA + en enkel med *A (Självklart i F). 2pax. Något i stil med:
ARN-DOH-BKK
BKK/HKG/TYO-US (Helst via CGK)
US-ARN

Eller

ARN-US
US-BKK via TYO/HKG/etc
BKK-DOH-ARN

Ta sig till Asien löser jag men jag hittar ingen F tillgänglighet mellan Asien och USA... Letar främst på HKG & TYO men om någon har ett bra tips på hur jag finner bra F biljetter i September mellan Asien och US på tas det gladeligen emot. Tror snart jag blir bannad på BA's hemsida. :(
 

Dr. Miles

Expert
Ta sig till Asien löser jag men jag hittar ingen F tillgänglighet mellan Asien och USA... Letar främst på HKG & TYO men om någon har ett bra tips på hur jag finner bra F biljetter i September mellan Asien och US på tas det gladeligen emot. Tror snart jag blir bannad på BA's hemsida. :(
Om det hade varit Star Alliance mellan Asien och USA, hade du kunnat boka bl a Asianas First class på Airbus A380.

Screenshot20170103 03 OZ.png



På Japan Airlines JAL Mileage Banks webbsida, finns det "International Award Ticket Seat Availability Check Calendar" där man kan kolla tillgänglighet av awardplatser på JAL flighter i olika kabinklass.

Screenshot20170103 04 JL.png


Observera att tillgängligheten är för JAL Mileage Bank medlemmar. Det kanske inte stämmer överens med vad andra bonusprogram kan se.
 
Last edited:

Ghoose

Medlem
2 pax... Så även vi kunnat lösa det i Januari så går det inte. (Bara en ledig på JFK flighten)

Men den rutten vore helt klart drömmen!
 

Ghoose

Medlem
Attans, jag hittade platser så att det i alla fall gick att få till en kul resa:
CDG-DOH-BKK
BKK-HKK-NRT/HND-CDG

Agenten vill dock ha 220 000p för de ansåg att det var backtracking att åka från BKK-CDG via TYO. Vilket skall vara ok enligt exeptions... :( någon som vet om det är HUACA som gäller?
 
Toppen