Senaste nytt

Amenity kits i economy?

Här spekuleras det hejvilt...
Man får ett kit med ögonlapp, strumpor och något annat. Filt och kudde finns placerat på varje säte. Jag tittade på en sida som heter ba.com under information och travel classes. Det var svårt...

Man får ett kit med ögonlapp, strumpor och något annat. Filt och kudde finns placerat på varje säte. Jag tittade på en sida som heter ba.com under information och travel classes. Det var svårt...

Notera att han frågade om både BA och economy i allmänhet. Jag har i alla fall förståelse för att han frågar om det, eftersom jag inte skulle utgått från att den informationen finns på deras hemsida, emellertid man kan börja med att kolla där.

Hahaha, bingo!

Fast jag undrade också mer generellt om hur det ligger till, även om tråden ligger placerat under BAEC. Visste inte riktigt vart jag skulle placera den?

De delar ut till JNB. Åkte du 737 till NBO?

Det var en A340 har jag för mig, möjligen en A330.

Jag måste be om ursäkt för mitt första svar i tråden också. Jag borde ha påpekat att mitt svar inte reflekterade BAs produkt utan mer allmänt vad man kan vänta sig i economy. Jag hade tänkt skriva det, men det dök upp störande moment och det blev lite fort och fel...

Amenity kit på BA TATL World Traveller(Economy): en plastpåse innehållande fasta hörlurar, tandborste med tandkräm och våtservett. Tror det var också öronproppar med. Hörlurarna plockas tillbaka ungefär en halvtimme före landning. På påsen med tandborste står det: Socks and eyeshades are available upon request.

Jag är som vanligt aldrig nöjd med vad jag får och tycker att här finns det lite rum för förbättring. En sak som skulle nog uppskattas av alla är att ha en penna i amenity-kit. Det kostar väl inte mer än 50 cent att ha en penna med flygbolagets logga men det ger så mycket mer värde och år av exponering på någons bord. Fylla papper måste man vid inresa till flera länder och får man blanketter ombord så är det nog logiskt att ha en penna också.
Ett mynttablett kanske?

Toppen