Senaste nytt

Alternativ till Skype (ringa ALLA vanliga telefonnummer utomlands till låg kostnad)?

Skype har (notera att jag inte skrev hade...) fördelen att man kan ringa 1-800 nummer i USA helt gratis. Har man Skype-credits kvar (aktivera dem om de har blivit inaktiva) så kan man fortfarande använda Skype inuti i Teams-appen (klicka på "Skype Dial Pad"). Så även om man skaffar något alternativ till Skype, så kan det vara en bra ide att ha kvar några ören i Skype-credit för att kunna fortsätta ringa gratis 1-800 samtal.

Bra tips angående Skype.

Rebtel funkar riktigt bra det med måste jag säga. Kopplar mot telefonens adressbok, lokalt telefonsamtal vid dålig Internet koppling. Priserna i linjen med Skype och en kredit till allt och rimliga abonnemang. Använder Rebtel regelbundet.

Jag behövde nyligen ringa ett flygbolag och innan jag kom på Skype-tricket så gjorde jag lite efterforskningar (men jag signade aldrig upp). Yolla nämndes ofta (bra trade-off mellan bra kundbetyg och låga minutpriser) liksom Rebtel, som har fördelen att det funkar även utan internet (man ringer då upp ett lokalt nummer istället).

Bra tips angående Skype.

Rebtel funkar riktigt bra det med måste jag säga. Kopplar mot telefonens adressbok, lokalt telefonsamtal vid dålig Internet koppling. Priserna i linjen med Skype och en kredit till allt och rimliga abonnemang. Använder Rebtel regelbundet.

Jag behövde nyligen ringa ett flygbolag och innan jag kom på Skype-tricket så gjorde jag lite efterforskningar (men jag signade aldrig upp). Yolla nämndes ofta (bra trade-off mellan bra kundbetyg och låga minutpriser) liksom Rebtel, som har fördelen att det funkar även utan internet (man ringer då upp ett lokalt nummer istället).
Jag skulle ringa Danmark häromdagen och provade både Yolla och Rebtel. Yolla hade av och till varning om dålig internetkvalitet samt att personen i luren kunde inte höra mig. Vet inte om jag bara hade otur. Dock väldigt bra kundtjänst som återbetalade mig det jag tankat kontot med.

I framtiden blir det bara Rebtel för mig :).

Toppen