Senaste nytt

Alternativ till Ida Davidsen i Köpenhamn

Ravellinen er stedet (på Christianshavn, ved søen og Torvegade). Dette er et historisk toldsted og beværtning hvor Amagerkanerne skulle betale skat af de grøngtsager som de exporterede til Kjøbenhavn. Smørrebrødet er i verdensklasse. Jeg har aldrig kunnet spise mere en 2 stykker da de er kæmpestore....

Jag var hos Öl og Bröd igår. Med tanke på priset så var jag besviken. Jag har skrivit en review på Yelp, men kortfattat så tycker jag att alltför många smörrebröd var tråkiga, men att öl och akvavit-parningarna fungerade mycket bra. Några pärlor fanns dock också.

Personligen skulle jag gå till Aamanns för smörrebröd. Jag tog takeaway smörrebröd därifrån tidigare i sommar och alla tre var extremt bra.

Om man inte nödvändigtvis söker efter fancy places kan jag tveklöst rekommendera Cafe Lindevangen, est 1938. Stället är legendariskt bland Frederiksbergare/Köbenhavner och såväl frokosten som aftenmaden är mycket välbesökta, bordbeställning rekommenderas.
Går ofta dit och har så gjort under åtminstone 20 år.

CafeLindevang

ett annat ställe med motsvarande dansk atmosfär är Teglkroen. Ett stamställe ganska när Raadhuspladsen:

Teglkroen byder velkommen

Inget av ställena är fancy men fruktansvärt danska och med goda smörrebröd m.m.

Om man inte nödvändigtvis söker efter fancy places kan jag tveklöst rekommendera Cafe Lindevangen, est 1938. Stället är legendariskt bland Frederiksbergare/Köbenhavner och såväl frokosten som aftenmaden är mycket välbesökta, bordbeställning rekommenderas.
Går ofta dit och har så gjort under åtminstone 20 år.

CafeLindevang

ett annat ställe med motsvarande dansk atmosfär är Teglkroen. Ett stamställe ganska när Raadhuspladsen:

Teglkroen byder velkommen

Inget av ställena är fancy men fruktansvärt danska och med goda smörrebröd m.m.

Kul med Teglkroen, mitt närmaste hak.

Toppen