Senaste nytt

Allt för att göra regeringen glad. Uppskattar hjälp för årets viktigaste resa :)

Renato

Medlem
Hej Alla!

Uppskattar hjälp med min nästa resa.
Mycket resande nu, jag är så glad och tacksam att pandemin eran är borta ett tag i allafall.

Jag vill gärna visa en uppskattning genom att skicka en present till den som hjälper till och det leder till en bokning.

Tack! Vänliga hälsningar Sulivani



Här är svaren:

Varifrån vill du börja din resa? Arn
Var är din destination? BKK, HKT
När vill/behöver du resa ut? mitten av dec tills 29 dec, jag är flexibel.
När vill/behöver du komma hem? mitten av jan tills 29 jan, jag är flexibel..
Hur länge vill du vara borta? 15-20 nätter
Hur många personer som skall resa? 2 stycken, vuxna och ett spädbarn 10 månader då.
I vilken kabinklass? First helst men minst Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (EuroBonus-poäng)
Vad är din budget? (per person) Har totalt 400.000 tusen EuroBonus-poäng samt 1 st 2-4-1 vouchers
Vad är det viktigaste för dig? Att få åka first för min fru har aldrig åkt first. Annars Business men helst direkt då.
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om det går Istanbul även om det är 1 eller 4 nätter. ( inte ett måste, huvud resan är prio)
 
Last edited:
@Renato du har varit medlem sen 2014...
Det finns hur många trådar som helst om hur man söker. Har du ens försökt själv att leta?

Du vill även åka till Thailand under nyår på bonusplater, en högsäsong...
Du vill även åka First nu när många som har haft dessa kabiner antingen stängt ner dom eller inte kan bokas med EB poäng...


Att sen referera till din fru som "regeringen" i trådens rubrik är väll inte det bästa av flera anledningar.
 

stopover

Medlem
Du är säkert medveten om att F-bokningar med EuroBonus är svårhittade och ofta väldigt last-minute numera.

Hade därför satsat på en C-bokning, eventuellt med ett bolag där det kan gå att uppgradera till F några dagar innan avfärd (givet att de erbjuder F på just den specifika rutten).

ARN-CPH/FRA-BKK kan vara ett alternativ.
Testa att ringa SAS och be dem kolla upp olika flyg via Copenhagen eller Frankfurt, ett exempel här:

Utresa 14/12:
SK673 ARN-FRA | Plus
TG927 FRA-BKK | Biz

Hemresa 31/12:
TG922 BKK-FRA | Biz
LH808 FRA-ARN | Eco

Du skriver också att du är flexibel – har ni möjlighet att åka iväg först under andra veckan i januari (8:e, 9:e, 10:e) och vara borta i två-veckor då, istället för över/efter jul/nyår, så kommer ni garanterat hitta bra flyg, åtminstone i C.
 

Renato

Medlem
@Renato du har varit medlem sen 2014...
Det finns hur många trådar som helst om hur man söker. Har du ens försökt själv att leta?

Du vill även åka till Thailand under nyår på bonusplater, en högsäsong...
Du vill även åka First nu när många som har haft dessa kabiner antingen stängt ner dom eller inte kan bokas med EB poäng...


Att sen referera till din fru som "regeringen" i trådens rubrik är väll inte det bästa av flera anledningar.

Oj då, där högg det till utan mercy och understanding.

Kära reskamrat, försök att hitta en positiv anledning att inlägget är genomtänkt. Du har verkligen 0% information om min situation och varför jag skrev inlägget.

Sen angående min statsministern #drottning så är det hon som är hela resan så därav viktig.
Receptet har en ingrediens, "happy wife happy life"
 

Renato

Medlem
Du är säkert medveten om att F-bokningar med EuroBonus är svårhittade och ofta väldigt last-minute numera.

Hade därför satsat på en C-bokning, eventuellt med ett bolag där det kan gå att uppgradera till F några dagar innan avfärd (givet att de erbjuder F på just den specifika rutten).

ARN-CPH/FRA-BKK kan vara ett alternativ.
Testa att ringa SAS och be dem kolla upp olika flyg via Copenhagen eller Frankfurt, ett exempel här:

Utresa 14/12:
SK673 ARN-FRA | Plus
TG927 FRA-BKK | Biz

Hemresa 31/12:
TG922 BKK-FRA | Biz
LH808 FRA-ARN | Eco

Du skriver också att du är flexibel – har ni möjlighet att åka iväg först under andra veckan i januari (8:e, 9:e, 10:e) och vara borta i två-veckor då, istället för över/efter jul/nyår, så kommer ni garanterat hitta bra flyg, åtminstone i C.

Bra där, blev lite små sugen på att ändra datumen till januari istället. Tack!

Ska kolla mer, för mig är det viktigaste att hoppas på first även om jag det är en enkel väg i first och den andra business.

Det kan jag nog också göra, 2 enkla resor. Är väldigt flexibel, kan även mellan landa när jag ska hem brukar satsa på lång transfer för att alltid hoppas att Istanbul är den staden, älskar staden.

:) bästa och tack för din tid.
 
Toppen