Senaste nytt

Alkoholservering ombord på Lufthansa

bachelor

Medlem
Ber om ursäkt om det postats tråd om detta men hittar inget. SAS har ju allt som oftast en policy (lag?) om att inte servera alkohol ombord innan 10:00. Vet inte om denna gäller endast över svenskt luftrum eller om det är annorlunda utomlands. Hur som helst undrar jag om Lufthansa serverar alkohol oavsett tid på flighter från Sverige eller om de har liknande/samma regler som SAS?
 

palmen

Moderator
Ber om ursäkt om det postats tråd om detta men hittar inget. SAS har ju allt som oftast en policy (lag?) om att inte servera alkohol ombord innan 10:00. Vet inte om denna gäller endast över svenskt luftrum eller om det är annorlunda utomlands. Hur som helst undrar jag om Lufthansa serverar alkohol oavsett tid på flighter från Sverige eller om de har liknande/samma regler som SAS?
Det har med svensk alkohollagstiftning att göra och gäller bara inom Sverige. Flyger du ARN-AGP med SAS 6 på morgonen kan du få en öl till frukost om du vill.

Lufthansa flyger inte inrikes i Sverige, därmed inga restriktioner och du kan få alkohol på fakiren om du känner för det.
 

bachelor

Medlem
Ok, kanske är SAS som inte är helt konsekventa. Jag har vid flertalet gånger blivit nekad alkohol på resor med SAS utrikes med hänvisning att det är för tidigt. Men trevligt besked ang LH
 

eddo

Medlem
Ok, kanske är SAS som inte är helt konsekventa. Jag har vid flertalet gånger blivit nekad alkohol på resor med SAS utrikes med hänvisning att det är för tidigt. Men trevligt besked ang LH
Reste i Go som EBD i somras ARN-LHR och beställde in en GT, "det ingår inte på inrikes" blev svaret, så SAS personal kanske helt enkelt har svårt att skilja på inrikes och utrikes. :D
 
Toppen