Senaste nytt

Alitalia MilleMiglia

Homer

Medlem
Jag ringde KLM de bekräftade status, bagage osv. och sa att på flyg inom Europa visas inte sådan information i bokningen.

Man får bara hoppas att de kan se det när man lämnar in väskan...
 

Homer

Medlem
A SPECIAL BONUS OF 5000 MILES WHEN FLYING ALITALIA


By participating in the Status Match initiative you have become a Member of one of our Exclusive Clubs.

Now it is time to benefit from the privileges reserved for you when you fly with Alitalia, Etihad Airways and SkyTeam partners, with whom you can earn qualifying miles* and maintain your membership in an Exclusive Club.

To make your trip even more profitable, we have a promotion that gives you extra miles: fly with Alitalia by March 31st, 2016 and get an extra 5000-miles bonus, in addition to the regular miles.

Status Match
 

Homer

Medlem
Är det någon som lyckats ge bort ett Alata Card i år, 2016?
Jag menar att mottagerens konto verkligen uppgraderats?
 

freppa87

Medlem
Ska använda mitt matchade Freccia Alata för första gången snart på en inrikesresa i USA med Delta. Är det någon som vet med sig exakt vad det är som gäller med bagageförmån? Som jag förstår det får jag 2x32kg utan extra kostnad, men frågan är vad gäller för resten av resesällskapet?

Jag ringde till Deltas kundtjänst och enligt dom gäller förmånen för alla tre, dvs att vi får ta med oss 6x32kg gratis. Jag försökte läsa på deras hemsida där det står följande om just resesällskapet: "Furthermore, the benefits listed below extend to up to 8 travel companions on the Medallion member's reservation for a total of 9 passengers.", och sen listar dom förmånerna för både Medallion OCH Skyteam Elite Plus.
 

freppa87

Medlem
Vad är problemet?
Du har ju svaret redan, kan inte bli tydligare.
Problemet jag har är att Delta sa en sak (dvs att det gäller för hela mitt sällskap pga Skyteam Elite Plus), och vad jag kan läsa står det en annan på hemsidan (Delta nämner enbart Medallion vilket jag förstått är deras egna program). I min mening är hemsidan INTE tydlig, därav min fråga.
 
Toppen