Senaste nytt

Algoritm för optimal ombordstigning

Då är vi tillbaka till en av mina käpphästar: gör incheckat bagage gratis och ta betalt för handbagage!

Problemet är väl inte just handbagage utan att många har alldeles för mycket/stort handbagage, står mitt i gången istället för att hoppa in och slänga upp bagaget.

Reklamklippet verkar vara ihopsatt från några olika videoklipp skapade för några år sedan (2011). Sök på youtube. Och kanske simulerade man aldrig på just det sättet (som borde vara ganska effektivt)

Reklamklippet verkar vara ihopsatt från några olika videoklipp skapade för några år sedan (2011). Sök på youtube. Och kanske simulerade man aldrig på just det sättet (som borde vara ganska effektivt)

Kanske inte används inom USA?

När jag tänkte efter vad som skulle spara tid, stolsnr borde finnas på stolen och inte uppe vid hatthyllan exempelvis. Nästan skrattretande ibland hur många som sätter sig fel, och jag är inte bättre själv :D

Det är inte otroligt att fram+bak inte används i USA. Har i alla fall själv aldrig sett det tror jag. Simuleringen verkar för övrigt ha gjorts av en holländare.

Toppen