Senaste nytt

Akut! Eurobonus Award Arlanda - Nordamerika april/maj 2023

mha321

Medlem
Finns följande om man söker från VIE till SFO. Detta är någon form av married segment. När man lägger in den här i bokningen brukar saker låsas. Jag har lyckats med att ringa in och göra flera ändringar och lägga till saker i omvänd ordning få det att fungera.

2023-04-26 07:00OS:VIE-FRALH:FRA-SFO22023-04-26 12:4014:40

Om man lägger till den här och sen vid ett nytt tillfälle (eller samma om det går) så lägger man till ARN-VIE alternativt (har fungerat några ggr för mig) så tar man bort VIE-FRA och ersätter den med ARN-FRA.
Har voucher gått ut får man dock inte göra ändring vid mer än ett tillfälle...
 

marbe166

Medlem
Om SAS har ställt in utresan så ska de boka om den utan kostnad till ett så likvärdigt alternativ som möjligt, så titta vad som finns för möjligheter att ta sig ARN-YYZ på utresedagen, och ring sen SAS och be dem boka det du vill ha.
 

JPE

Medlem
Om SAS har ställt in utresan så ska de boka om den utan kostnad till ett så likvärdigt alternativ som möjligt, så titta vad som finns för möjligheter att ta sig ARN-YYZ på utresedagen, och ring sen SAS och be dem boka det du vill ha.
Ja, och detta inkluderar väl även revenue-biljetter?
 

Mikado

Medlem
Om SAS har ställt in utresan så ska de boka om den utan kostnad till ett så likvärdigt alternativ som möjligt, så titta vad som finns för möjligheter att ta sig ARN-YYZ på utresedagen, och ring sen SAS och be dem boka det du vill ha.
Behöver det inte finnas lediga awards? Är ändå två månader kvar till avresa.
Pratar med SAS nu, trevlig agent som kanske inte känns helt kunnig dock utan pratar med eurobonusavdelningen. Får se om det blir en HUACA eller om de kan lösa det.
 

Mikado

Medlem
Tack alla för fin och snabb hjälp! BC levererar verkligen.

Det ser ut som att det blir ARN-EWR med SAS (än så länge ekonomi men de har skickat en förfrågan om business) och sedan med Air Canada Express Jazz i business till YYZ (någon som testat?). Det blir väl okej hoppas jag, även om det kanske inte riktigt blir den businessupplevelse jag hade önskat för dem.

Agenten ska kolla om det går att uppgradera till business på hemresan också, har haft turen att hamna hos en person som verkligen vill hjälpa till även om hen kanske inte är superkunnig på eurobonusresor.
 

mha321

Medlem
Air Canada business på express/jazz är som de flesta domestic first i Nordamerika. Stora recliners och bättre service, men inget i närheten av internationell Business.

Är det jazz är det väl troligen en liten regional kärra och då är det inte så mycket att göra, allt är ganska trångt och litet. Men utifrån de förutsättningarna brukar produkten vara helt ok.
 

palmen

Moderator
Behöver det inte finnas lediga awards? Är ändå två månader kvar till avresa.
Pratar med SAS nu, trevlig agent som kanske inte känns helt kunnig dock utan pratar med eurobonusavdelningen. Får se om det blir en HUACA eller om de kan lösa det.
Behöver inte finnas lediga awards. Det är sas problem att lösa då de ställt in ert flyg, att boka om er i samma kabinklass till er destination.

Ni ska inte behöva göra något över huvud taget.
Sen fungerar det ju sällan så, men det är vad ni har rätt till.
 

Mikado

Medlem
Är det jazz är det väl troligen en liten regional kärra och då är det inte så mycket att göra, allt är ganska trångt och litet. Men utifrån de förutsättningarna brukar produkten vara helt ok.
Det är jazz, låter ju ändå helt okej även om det jag bokat från början var bättre.
Behöver inte finnas lediga awards. Det är sas problem att lösa då de ställt in ert flyg, att boka om er i samma kabinklass till er destination.

Ni ska inte behöva göra något över huvud taget.
Sen fungerar det ju sällan så, men det är vad ni har rätt till.
Åh vad bra att veta, tack! Det ser ut som att det blir SAS business från Arlanda till New York och därifrån vidare till Toronto med Air Canada Express Jazz. Får väl duga.

Lite ledsen att jag inte hittat C från San Fransisco hem, det är en så lång resa. Men de får väl lägga bud på uppgradering helt enkelt. Omöjlig destination :cool:
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen