Har väl pratats mycket om att just Eurobonus är det stora värdet i SAS, dvs. kunderna, så frågan blir väl huruvida man tycker att varumärket är starkt nog att behållas eller om det skall vävas in i FlyingBlue, oavsett bör de tillämpa någon form av konvertering vid övergång så medlemmarna har kvar sitt värde i lojalitetsprogrammet, annars kan kunderna lika gärna byta program/allians, men, med risk för att ta plats på balkongen i mupparna så brukar tyvärr sällan ändringar vara till fördel för oss slutkunder...
Jag är försiktigt positiv tillsvidare, när AF/KLM först gick in som ägare för ett par år sedan trodde många att undergången var nära vad gäller främst awardresor, men det har även öppnats nya spännande destinationer och bolag för våra poäng. Visst har tillgången varit bitvis sämre och bokningsfunktioner mm. har lämnat mycket att önska, men man kan tänka sig att en harmonisering här även kan innebära bättre och stabilare verktyg för den typen av bokningar med förhoppningsvis lite bredare tillgång på awardplatser.