Jo, bassinet brukar trumfa det, dessa platser är ofta blockade att välja. Har man ändå lyckats välja en sådan plats brukar man flyttas om någon bokar bassinet och reser med barn under 2.Det finns bara bassinet på 1 A-C. Som ovan nämnt får du ringa in och hoppas att ingen annan bokat platserna - dvs. bassinet trumfar inte en annan persons sätesval.
Se där, då har mina upplevelse resande med barn varit undantag från hur det "brukar" vara.Jo, bassinet brukar trumfa det, dessa platser är ofta blockade att välja. Har man ändå lyckats välja en sådan plats brukar man flyttas om någon bokar bassinet och reser med barn under 2.
Så här ser det ut på en random SAS longhaul flight. Bassinet finns på plats 1H och det sätet är blockat.Se där, då har mina upplevelse resande med barn varit undantag från hur det "brukar" vara.
Jag har själv (på uppmaning från gate-och kabinpersonal) fått förhandla med resenärer sittandes vid fästen för bassinet. Det har inte varit några problem då det handlat om att byta sida av mittgången, med det har inte skett per automatik. Nåväl, håller tummarna för att jag haft otur i tombolan och att det går smidigare för andra.