Senaste nytt

Airbus321-200nx (neo) spädbarnskorg

Albertini

Ny medlem
Är det någon som vet om det finns spädbarnskorgar i business på denna modell?

Hur bokar jag det i så fall?

/C

Om det finns då bokar du det via customer service

Screenshot 2024-07-28 at 21.48.17.png

Borde finnas, jag fick bassinett i Plus i höstas.

Eftersom du skriver business antar jag du menar maskinerna som går till Nordamerika? Dvs. A321LR (osäker på din benämning).

Mer tveksam om det finns i ekonomi pga avsaknad av vägg mellan Plus och Ekonomi.

Men som föregående skriver, ring in och boka omgående.

Det finns bara bassinet på 1 A-C. Som ovan nämnt får du ringa in och hoppas att ingen annan bokat platserna - dvs. bassinet trumfar inte en annan persons sätesval.

Det finns bara bassinet på 1 A-C. Som ovan nämnt får du ringa in och hoppas att ingen annan bokat platserna - dvs. bassinet trumfar inte en annan persons sätesval.
Jo, bassinet brukar trumfa det, dessa platser är ofta blockade att välja. Har man ändå lyckats välja en sådan plats brukar man flyttas om någon bokar bassinet och reser med barn under 2.

Jo, bassinet brukar trumfa det, dessa platser är ofta blockade att välja. Har man ändå lyckats välja en sådan plats brukar man flyttas om någon bokar bassinet och reser med barn under 2.
Se där, då har mina upplevelse resande med barn varit undantag från hur det "brukar" vara.
Jag har själv (på uppmaning från gate-och kabinpersonal) fått förhandla med resenärer sittandes vid fästen för bassinet. Det har inte varit några problem då det handlat om att byta sida av mittgången, med det har inte skett per automatik. Nåväl, håller tummarna för att jag haft otur i tombolan och att det går smidigare för andra.

Se där, då har mina upplevelse resande med barn varit undantag från hur det "brukar" vara.
Jag har själv (på uppmaning från gate-och kabinpersonal) fått förhandla med resenärer sittandes vid fästen för bassinet. Det har inte varit några problem då det handlat om att byta sida av mittgången, med det har inte skett per automatik. Nåväl, håller tummarna för att jag haft otur i tombolan och att det går smidigare för andra.
Så här ser det ut på en random SAS longhaul flight. Bassinet finns på plats 1H och det sätet är blockat.
Screenshot_20240729_105602_Chrome.jpg

Närmare avgång brukar dock detta säte bli tillgängligt för alla att boka.
Har själv hänt mig att jag valt dessa platser och sen fått ny plats och det suttit någon med bäbis på platsen.

Tänkte jag kan följa upp hur det gick.
Efter 3 samtal lyckades jag hitta rätt och guida personen hos SAS. Då jag redan valt säte 1A och 1C så fick SAS upp att alla bassinet var bokade.

Personen tog bort sätesplaceringarna och då kunde hon boka bassinet. Säte 1A på A321LR är kopplat till bassinetfästet i deras system.

Tack för info om 1A och 1C, det gjorde att jag kunde välja platserna i tidigt skede.

Toppen