Senaste nytt

Airbus funderar på att lägga ner A380

Både 744 i nosen och A380 är bra tycker jag.
På andra våningen i A380 är toaletten stor oftast.
Jag har flugit med Thai A380 första klass och Singapore Airlines A380 Business klass.
Båda på andra våningen.
Singapore Airlines hade hela andra våningen som business klass. Det tyckte jag var premium.
Jag har flugit med Asiana första klass, Thai Första klass, Eva Air Business klass och Singapore Airlines gammal första klass i nosen på en 747a.
Det har alltid varit äldre säten på 747-orna för det är ju ett äldre plan.
Ljudet då de fäller in nosljulet får man ju inte på A380.;) (Iallafall inte på andra våningen)
En annan sak jag gillar på A380 är att det finns en trappa i båda ändar av planet så det är lätt att gå igenom det ifall man vill kolla hur trångt alla andra har det.;)

Det är just det som ger mig buss-känslan... Jag har inte testat SQ på upper deck, men väl LH och det var ju bara ett hav av människor.
Det at du sidder 1-2-1 og ikke 2-2-2 samt har utroligt private sæder gør en kæmpe forskel. De to kabiner tåler ikke sammenligning. Lufthansa presser 92 sæder ind på samme areal hvor Singapore Airlines har 66.

Det är just det som ger mig buss-känslan... Jag har inte testat SQ på upper deck, men väl LH och det var ju bara ett hav av människor.

Det at du sidder 1-2-1 og ikke 2-2-2 samt har utroligt private sæder gør en kæmpe forskel. De to kabiner tåler ikke sammenligning. Lufthansa presser 92 sæder ind på samme areal hvor Singapore Airlines har 66.

Summerar nog det hela bra.
Jag satt dessutom nästan längst fram i en halvfull kabin.

Är det halvfullt är vi ju nere på hanterbara mängder människor. Problemet när det blir 70+ pers i business, är ju att det aldrig blir helt lugnt och stilla i kabinen. Det är alltid någon som är uppe och springer. Någon som glömt ett larm på sin mobil. Etc etc.

Är det halvfullt är vi ju nere på hanterbara mängder människor. Problemet när det blir 70+ pers i business, är ju att det aldrig blir helt lugnt och stilla i kabinen. Det är alltid någon som är uppe och springer. Någon som glömt ett larm på sin mobil. Etc etc.
Å andra sidan spelar säteskonfigurationen en viss roll. Med reverse herringbone märker man knappt av medpassagerarna, så då bör kabinstorleken ha mindre relevans.

Ja, reverse herringbone är bättre, men jag vill nog ändå hävda att det blir störigt med så pass mycket folk ombord.

Fast det är ju uppdelat och den främre sektionen är ju ganska liten hos SQ.
Min nästa flygnig är full i främre kabinen men det är ju ändå bara 18 säten där.

Attachments

• SINZRHSEAT.JPG
    SINZRHSEAT.JPG
    54 KB · Visningar: 221
  • SINZRHSEAT.JPG
    SINZRHSEAT.JPG
    54 KB · Visningar: 209
  • SINZRHSEAT.JPG
    SINZRHSEAT.JPG
    54 KB · Visningar: 203
Ja, reverse herringbone är bättre, men jag vill nog ändå hävda att det blir störigt med så pass mycket folk ombord.
Jo det blir iofs störigt när folk fyllesnarkar så det låter i hela kabinen, och med 90+ pax så ökar nog sannolikheten att det finns en eller flera snarkare.

Toppen