Senaste nytt

Airbus funderar på att lägga ner A380

Jo det förstår men hur är "känslan" i Första klass i 380 jämfört till 744?

Jämfört med 744 vet jag inte (ännu!) Men mot 777 så känns det inte så premium nej. Fast då fick jag åka ensam också, kanske gjorde det. 8 första "suits" har emirates på 777.

787 är bullrig som satan om man sitter bak i Economy. Inte ett flygplan som jag vill sätta mig på framöver, såvida inte resan sker i premiumkabin. 3-3-3 konfigurationen som många flygbolag använder är på tok för trång och alla generatorer och kompressorer som man har klämt in istället för bleed-air, skapar ett himla väsen. Tänk ljudet av en elvisp i 10 timmar...

Har inte flugit A380 än, men jag tycker att A340-300 är det överlägset bekvämaste flygplan jag har åkt i. Att sitta i främre sektionen med utsikt över motorerna känns rätt premium.

Nosen på en 744 alla dagar i veckan, är min åsikt :)

Jag har inte åkt F i 380 bara i 744 och 777, och då tycker jag verkligen 744 spöar skiten ur 777. Dock är ju toaletterna etc VÄLDIGT mycket vassare på 380 samt att det verkar vara tystare och bättre luft ...

För övrigt skönt att man har både F i 380 och 744 i Januari ....

787 är bullrig som satan om man sitter bak i Economy. Inte ett flygplan som jag vill sätta mig på framöver, såvida inte resan sker i premiumkabin. 3-3-3 konfigurationen som många flygbolag använder är på tok för trång och alla generatorer och kompressorer som man har klämt in istället för bleed-air, skapar ett himla väsen. Tänk ljudet av en elvisp i 10 timmar...

Har inte flugit A380 än, men jag tycker att A340-300 är det överlägset bekvämaste flygplan jag har åkt i. Att sitta i främre sektionen med utsikt över motorerna känns rätt premium.

787 är inte bullrig där bak, tystare än de flesta flygplanen, inte då A380 men

Rent estetisk tycker jag att dessa två är de snyggaste flygplanen.

Grymt mäktiga när man spatserar runt dom på nära håll, spisarna på 340-600 är ju enormt stora.

IMG_0396.JPG

Sedan går det ju inte att säga att "F på XYZ" är bättre än "F på ABC" så här löst som det antyds ovan. Olika bolag har olika design på F i olika flygplan, så F kan vara skitbra på en A380 med ett bolag och mycket sämre med ett annat...

Sedan går det ju inte att säga att "F på XYZ" är bättre än "F på ABC" så här löst som det antyds ovan. Olika bolag har olika design på F i olika flygplan, så F kan vara skitbra på en A380 med ett bolag och mycket sämre med ett annat...
Word!
Det afhænger i højere grad af flyselskabet end af flytypen. Naturligvis er der nogle rammebetingelser der styres af flytypen, men det er ikke de ting der er blevet fremhævet her.

Toppen