Senaste nytt

airBaltic Status Match

Gus

Medlem
Igår kom VIP-kortet i brevlådan!

Snygg förpackning som innehöll kortet och två små bagagetaggar med tillhörande stålremmar. Samt ett välkomstbrev där förmånerna förklarades.

Jag matchade mot mitt SAS EBD.

Imponerad!

Visa bifogad bild 89505

Visa bifogad bild 89506
Snyggt! :) Nice med stålremmar till bagagetaggarna. Jag kanske ska skaffa VIP-status bara för bagagetaggarnas skull. När jag blev EBG skickade SAS mig bagagetaggar, men plasten man sätter fast dem med gick sönder direkt.
 

Gus

Medlem
Fick svar angående en efterfrågad uppgradering till Business.

Thank you for contacting PINS loyalty team!
Unfortunately you have booked Basic class ticket and upgrade to Business class in this case is not possible.
In case of any further questions do not hesitate contact us.

Hittar inget om det i T&Cs. Någon som vet mer vad som gäller?
Märkligt! Enligt deras villkor Membership levels | airBaltic Club | airBaltic så ska basic vara berättigad till uppgradering "The original ticket type must be Basic or Premium, and the ticket must be issued as an airBaltic document (the ticket No. begins with 657)."
 

Harnos

Medlem
Jag uppgraderade denna tripp, bägge benen med mina 2 vouchers.

AirB.jpg
 

richard87

Medlem
Märkligt! Enligt deras villkor Membership levels | airBaltic Club | airBaltic så ska basic vara berättigad till uppgradering "The original ticket type must be Basic or Premium, and the ticket must be issued as an airBaltic document (the ticket No. begins with 657)."

De gav sig efter en andra påstötning. Har använt mina två vouchers nu till att uppgradera RIX-ALA och LCA-RIX. Båda köpta som discounted economy.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Skogi

Medlem
På grund av pandemin samt ett jobbbyte så har det inte blivit något flygande med AirBaltic efter statusmatchen med SAS från några år tillbaka. Istället har statusen förlängts period efter period. Men nu slutligen har liemannen hunnit ikapp mig, den 31/12 går statusen ut och jag har ännu inte nyttjat mina vouchers.. Så vad har jag fått ut utav lite mer än två år som VIP-medlem hos Airbatlic? Jo, två stycken kalendrar med ”flygmotiv”. Alltid lika kul när löst bekanta kommer på besök och förundras över varför man har massa baltiska flygvärdinnor på väggarna. Det är en lång historia brukar jag säga. :D
 

Attachments

  • 9447CB26-1C12-4FEE-B051-361177C4B02E.jpeg
    9447CB26-1C12-4FEE-B051-361177C4B02E.jpeg
    28,6 KB · Visningar: 148
  • 996F1732-89DD-4210-8E75-E56243000037.jpeg
    996F1732-89DD-4210-8E75-E56243000037.jpeg
    34,1 KB · Visningar: 153
På grund av pandemin samt ett jobbbyte så har det inte blivit något flygande med AirBaltic efter statusmatchen med SAS från några år tillbaka. Istället har statusen förlängts period efter period. Men nu slutligen har liemannen hunnit ikapp mig, den 31/12 går statusen ut och jag har ännu inte nyttjat mina vouchers.. Så vad har jag fått ut utav lite mer än två år som VIP-medlem hos Airbatlic? Jo, två stycken kalendrar med ”flygmotiv”. Alltid lika kul när löst bekanta kommer på besök och förundras över varför man har massa baltiska flygvärdinnor på väggarna. Det är en lång historia brukar jag säga. :D
Svårt att se att SAS hade satt ihop en liknande kalender i närtid..;)
 

Skogi

Medlem
På grund av pandemin samt ett jobbbyte så har det inte blivit något flygande med AirBaltic efter statusmatchen med SAS från några år tillbaka. Istället har statusen förlängts period efter period. Men nu slutligen har liemannen hunnit ikapp mig, den 31/12 går statusen ut och jag har ännu inte nyttjat mina vouchers.. Så vad har jag fått ut utav lite mer än två år som VIP-medlem hos Airbatlic? Jo, två stycken kalendrar med ”flygmotiv”. Alltid lika kul när löst bekanta kommer på besök och förundras över varför man har massa baltiska flygvärdinnor på väggarna. Det är en lång historia brukar jag säga. :D

Historien har nu tagit sig en oväntad vändning! För exakt 3 minuter sedan trillade det in, mailet som bekräftade mina farhågor.. Det blir nu en tredje kalender från AirBaltic! Statusen är förlängd till December 2022 och den där Almaty-resan i Business kanske blir av ändå. :cool:

Höjden av okynnesmatchande!!
 

Lagerman

Medlem
Samma här. Har utnyttjat den underbara VIP statusen på 3 flighter totalt sedan matchen (som gjordes typ 2 veckor efter). Men fick nu ytterligare ett år. Har dock inte vågat hänga upp kalendrarna till allmän beskådan ;)
 
Toppen