Senaste nytt

AirBaltic - maken till skitbolag får man leta efter...

Tostarp

Medlem
Har flugit till TLL ett antal ggr med både SAS o LH men blev sugen att testa airBaltic då dom flyger direkt CPH-TLL utan byte.
Planet var bra men resten skit. Dom accepterar inte boardingkort i mobilen utan dom måste printas ut på flygplatsen för det facila priset av €35 (!) styck. Sen bara fortsätter det. Typ jag provmätte mitt handbagage som var innanför ramarna med råge men airBaltic TYCKTE att det var för stort. €60 till. O så bara fortsätter det.
Pratade av en slump med receptionspersonalen på Hilton Tallinn och dom bara skrattade och sa 'undvik det bolaget, dom är skurkar'. Vidare sa dom att det enda sättet att verkligen komma iväg på rätt datum är att ta färjan över till HEL då airBaltic tydligen är notoriska på att ställa in flyg etc.

Så en varning är på plats tycker jag...
 

Timotey

Medlem
Har flugit en hel del med Air Baltic och aldrig haft något större problem. Aldrig fått några "oväntade" extra kostnader för boardingkort eller dylikt.

Har snarare väldigt goda erfarenheter av Air Baltic. I somras var vårt plan ARN-RIX sent vilket skulle göra så att vi missade vår anslutning till Baku. Vi blev smidigt ombokade till Turkish Airlines och Air Baltic hanterade det väldigt snyggt.

Du måste ha haft en väldans otur.
 

sweflyer

Medlem
Jag flög Arlanda-Riga t/r förra sommaren och det var inga problem med boardingkort i mobilen.
Var lite orolig för mätning och framför allt vägning av handbagage eftersom det var ganska låga gränser men råkade inte ut för någon kontroll där. Det är nog något man skall vara beredd på med flygboolag med den affärsmodellen dock.
Om jag verkligen var inom gränserna hade jag nog stått på mig och sagt att den får plats i sizern de har vid gate och incheckning och försökt vägra betala.
 

Jannes

Medlem
Låter ju som alla dina problem var vid check-in/gate i CPH. Vem använder de sig av på CPH, knappast egen personal?
 

jerixon

Medlem
Trist. Har inte haft något strul med dem alls.
Svårt att se hur det skulle urarta sådär TBH, hade nog pratat med dem på plats i Tallin för att se vad som hänt.
 

EgOscar

Medlem
hade nog pratat med dem på plats i Tallinn för att se vad som hänt.

Ja, visa upp handbagaget och visa bevis på att du checkat in online så borde du få tillbaka det du betalat. Det du beskriver matchar inte min egen erfarenhet av AirBaltic.
 

Attachments

  • Baltic.png
    Baltic.png
    19,9 KB · Visningar: 121

Tostarp

Medlem
Som uppföljning så vaskade jag hemresan med airBaltic då jag inte ville riskera att inte komma hem i tid. Köpte på inrådan av hotellet en ny biljett HEL-CPH med SAS. Tog färjan över och sedan spårvagn/tåg till HEL.
Min första (o sista) satsning på lågprisflyg. Jaja, man lär sig så länge man lever...
 

henke12

Medlem
Som uppföljning så vaskade jag hemresan med airBaltic då jag inte ville riskera att inte komma hem i tid. Köpte på inrådan av hotellet en ny biljett HEL-CPH med SAS. Tog färjan över och sedan spårvagn/tåg till HEL.
Min första (o sista) satsning på lågprisflyg. Jaja, man lär sig så länge man lever...
Hmmm
Är inte airbaltic ett nätverksbolag?
I mina ögon är det åtminstone inget lågprisflygbolag?!
 

Tamas

Medlem
Som uppföljning så vaskade jag hemresan med airBaltic då jag inte ville riskera att inte komma hem i tid. Köpte på inrådan av hotellet en ny biljett HEL-CPH med SAS. Tog färjan över och sedan spårvagn/tåg till HEL.
Min första (o sista) satsning på lågprisflyg. Jaja, man lär sig så länge man lever...
Nu är det inte så att jag älskar LCC men om man läser reglerna och håller sig till dem brukar inte vara något problem vid flyplatsen. Flyger Ryanair flertal ggr per år och aldrig råkade ut för nåt. Man kanske behöver rutin att navigera dem :)

Jag håller med att de spelar fult och mjölkar omedvetna resenärer, men till försvar har de väldigt tydliga och uttalade regler i alla fall.
 
Toppen