Senaste nytt

Air New Zealand lägger ner London-Hong Kong och samarbetar med Cathay Pacific

Nej.... Det som gäller är "Operating Carrier"

Trist att det inte finns någon Star Alliance mellan HKG och LON nu

Om man nu vill vara sån så är ju det beroende på vad man menar med "Star Alliance-poäng" :D

Om jag av någon outgrundlig anledning skulle börja använda Airpoints, så kommer jag nog att kunna tjäna ihop lite Dollars på dom flighterna också :cool:

Om man nu vill vara sån så är ju det beroende på vad man menar med "Star Alliance-poäng" :D

Om jag av någon outgrundlig anledning skulle börja använda Airpoints, så kommer jag nog att kunna tjäna ihop lite Dollars på dom flighterna också :cool:

Ja. du har rätt... Gissade med 0% sannolikhet att vår medlem var med i Airpoints :p Självklart kan man lägga dessa på NZ Airpoints och därmed blir dessa tillgängliga för att användas på andra Star bolag.

Men som frågan var ställd gissar jag att vi talar om intjäning på vilket program som helst bland Star medlemmar, och där är svaret nej..

Cathay Pacific börjar samarbeta med Air New Zealand

Fick mail från CX att de ska börja samarbeta med Air New Zealand.
Ursäkta att det ser lite skumt ut, men jag fick göra en kopia av det som stog på hemsidan, dock fick jag bara fram det ifall jag loggade in på mitt Marco Polo konto. :)

Cathay Pacific / The Club News

Enjoy greater frequency and flexibility between New Zealand and Hong Kong
We are pleased to announce the launch of a new strategic agreement between Cathay Pacific and Air New Zealand. This unique partnership complements our existing network, giving members travelling to Auckland, Hong Kong and beyond greater flexibility, connectivity and benefits – with twice-daily flights all year round, and flights three times daily in peak season. Booking is now open, with flights commencing on 31 January 2013.

Hong Kong to Auckland:

Flight Departure Time Arrival Time Total Flying Hours

CX117/NZ4992, 15:25 , 07:30+1 , 11:05

CX197/NZ4994 , 21:00 , 13:10+1, 11:10

NZ38/80/CX7401 , 19:20 , 11:15+1 , 10:55

Auckland to Hong Kong

Flight Departure Time Arrival Time Total Flying Hours

CX118/NZ4993, 08:55, 15:20 , 11:25

CX198/NZ4995, 14:25, 20:50 , 11:25

NZ35/85/CX7402, 23:59 , 06:05+1 , 11:06

You’ll also enjoy the ability to earn and redeem Asia Miles for flights between Auckland and Hong Kong – giving you even more freedom to use your miles when and how you’d like to. For more information on earning and redemption offers, visit www.asiamiles.com

Toppen