Senaste nytt

Air New Zealand Business tillgängligt för Eurobonus?

Dr. Miles

Expert
Var inte helt imponerad av hårdvaran då jag flög Auckland-Narita. Det är iofs nytt och fint men jag tyckte det var trångt. Dessutom gillar jag inte alls fiskbenskonfigen. Varför vänder man stolarna ut från fönstren på en 787 som har så stora fina fönster?
Antagligen för att underlätta utrymningsprocessen.
Alla stolar i fiskbenskonfigurstionen är riktade mot gången, eller hur?
 

Voyageur

Medlem
Tycker mig finna hyggligt med platser i business med Air New Zealand på sträckan Auckland- shanghai som flygs av en B777.
 

Stefan H.

Medlem
Jag flög Frankfurt - Singapore med Singapore Airlines och sedan Singapore - Auckland med Air New Zealand i somras, båda i Business class. Håller med tidigare kommentarer och upplevde Air NewZealands business class som trångt. Väldigt stor kontrast när man kommer från en SQ flight. Personalen däremot var väldigt trevlig.
 

Erik M

Medlem
Tycker mig finna hyggligt med platser i business med Air New Zealand på sträckan Auckland- shanghai som flygs av en B777.
Med vilken sida söker du?

Jag flög Frankfurt - Singapore med Singapore Airlines och sedan Singapore - Auckland med Air New Zealand i somras, båda i Business class.
Är väldigt sugen på att göra precis detta! Med vilken sida sökte du?

Jag har provat några olika sidor nu. United utan framgång, ANA med väldigt konstig tillgång, Lifemiles som ger mig hopp ... även provat Aeroplan men bara lite. Hittar väldigt sporadisk tillgång. Beror nog på att de olika sidorna hittar olika biljetter (finns många relaterade trådar). Vill försöka få till ett långt (men <24 timmars) stopp i Singapore, vilket kräver lite meck.
 

Dr. Miles

Expert
Med vilken sida söker du?
  1. Gå till United.com:s sökningssida.
  2. Välj "Yes" på "Do you want to book a MileagePlus® award ticket?"
  3. Välj "One-way" på "Trip type"
  4. Välj en rutt där Air New Zealand flyger direkt mellan de två städerna (i detta exempel är Shanghai - Auckland)
  5. Välj datum
  6. Kryssa i "Nonstop" på "Connections" (Viktigt!)
  7. Välj Business class
  8. Välj antal resenär
  9. Klicka på Search

Screenshot20161025 01 UA.png

Då kan du se sån här kalendervy så det blir lättare att hitta avgångar (endast direktflyg) som har Business class award.

Screenshot20161025 02 UA.png

 

Voyageur

Medlem
Med vilken sida söker du?


Är väldigt sugen på att göra precis detta! Med vilken sida sökte du?

Jag har provat några olika sidor nu. United utan framgång, ANA med väldigt konstig tillgång, Lifemiles som ger mig hopp ... även provat Aeroplan men bara lite. Hittar väldigt sporadisk tillgång. Beror nog på att de olika sidorna hittar olika biljetter (finns många relaterade trådar). Vill försöka få till ett långt (men <24 timmars) stopp i Singapore, vilket kräver lite meck.

Med Uniteds verktyg. Tallinn hade inga svårigheter att bekräfta platserna sedan.
 
Har SYD-AKL // AKL-SYD bokat i Business med Air New Zealand som en del av min resa dit om tre veckor (2-4-1, eurobonus, ARN-FRA-BKK-SYD-AKL) och jag hittade tillgänglighet på samtliga flyg när jag bokade i juni.
 
Toppen