Senaste nytt

Air India planerar att lansera flyg till Skandinavien under 2017

chazzie

Medlem
För att ta på sig den positiva kaptensmössan lite så måste jag ändå säga att alla utrikeslinjer vi får från Sverige och Norden är positivt, sen tvingar ingen mig att åka den =} Just Taj Mahal är nog enda anledningen jag känner just nu, men det kanske är så att min uppfattning från 20-årsåldern lever kvar, det börjar trots allt bli fler och fler år sen jag var 20... :eek:
 
Indien är ett dåligt land, milt uttryckt. Ett land där det i stort sett är accepterat att våldta och misshandla kvinnor. Har du som kvinna blivit våldtagen utesluts du helt av gemenskapen eftersom det räknas som ditt eget fel. Det förekommer fortfarande att kvinnor bränns på bål. Kvinnor behandlas sämre än deras kor. Ett sådant land är definitivt inget jag vill besöka längre, även om jag gjort det tidigare både som både turist och i arbetet.
Jag skulle vara betydligt mer försiktig med att så kategoriskt dra 1.2 miljarder innevånare över en kam.

Och även om jag inte rankar Aftonbladet speciellt högt utifrån ett sanningsperspektiv så påvisar det behovet av att vara nyanserad Sverige i botten av våldtäktsstatistik | Nyheter | Aftonbladet
 

themroc

Medlem
Vem har sagt något om bojkott annat än för att det är ett skitbolag?

Om du läser vad jag skrivit tidigare om Indien så sa jag att bergsstaterna var värda ett besök, men undvik Air India så långt det går.

Jag har flugit med dem 4ggr: sunkigt, dålig service ombord och "servicen" på deras biljettkontor ska vi inte ens tala om.

Den här recensionen överraskar inte direkt.
1:a klass med fläckiga nedsuttna säten, smutsiga mattor ochFjärrkontroll lagad med målartape

Review: Air India First Class 777 London To Delhi - One Mile at a Time

Samma skribent var ju dock någorlunda nöjd med turen till San Francisco några timmar senare, samt transferservice inför flighten, så det finns kanske potential?
 

pep

Medlem
Måske han tager fejl af CPH og ARN. Danskerne har jo meget svært ved at få visum til Indien i modsætning til jer svenskere
 

airborn

Medlem
Flög med AI från Paris till New Dehli för ett par månader sedan.
Planet var en ny 787, stora skärmar med bra utbud, god mat och Mileage Plus poängen trillade in som de skulle.

Flög därefter vidare till Khatmandu. Mindre pkan utan IFE men trots den korta glygnongen fick man varmrätt. Absolut inget fel på bolaget.
 
Toppen