Tack för länken till AVH! Intressant läsning. Oerhört imponerad av SWISS logistik.Är ju bara att få dit sådan här utrustning, om de nu skulle strukturellt handla om något som gör att metalen inte klarar av väder och vind medans den monteras eller annat?
Bild nedan visar ett praktexempel, dock i en något kallare miljö på Iqaluit där SWISS förra året hade ett haveri på en av sina B77W och de byte motorn efter att planet nödlandat.
![]()
![]()
Källa: Incident: Swiss B773 near Iqaluit on Feb 1st 2017, engine automatically shut down in flight
Bild nedan visar ett praktexempel, dock i en något kallare miljö på Iqaluit där SWISS förra året hade ett haveri på en av sina B77W och de byte motorn efter att planet nödlandat.
Du har aldrig varit i Indien hör jag, en huvudskakning från sida till sida och ett "det löser sig" brukar vara melodin där. Ingen stress och utbrändhet men med nord-europeiska ögon vansinnigt ineffektivt.Jag är säker på att det finns mängder med olika sorts specialtält för alla olika händelser. Jag var själv med om ett bolag i Holland som hyr ut en mängd olika specialare. Bland annat ett riktigt monstertält som kan byggas upp med eget isolerat innergolv, isolerade väggar, egna värmeaggregat och kan anpassas till flera hundra kvadratmeters yta. Tältet kostar över en miljon kronor per dygn att hyra och kommer med eget ”crew” om 12 man som bygger upp och demonterar det.
Nog borde det gå att lösa någon form av skydd till ett plan som står stilla? Det här kostar ju pengar för någon, flygbolaget, försäkringsbolaget, möjligtvis något leasingbolag? Såvida inte planet skall skrotas, borde det rimligtvis finnas ekonomiska intressen i att få det lagat och i bruk igen?!
Då får man väl ta till silvertejp!Det är inte bara att popnita dit lite aluminium plåt som på den gamla goda tiden.