Senaste nytt

Air India 787-8, någon som har erfarenhet?

AndersSt

Medlem
Jag lyckades knipa en resa till Australien med Singapore Airlines när den möjligheten öppnades i februari.

Första sträckan är med Air India som vi aldrig rest med tidigare. Vi valde platserna 3H och 3J, hoppas det blir bra. Jag har hört en del negativt om AI, men hur illa kan det vara, någon som vet?

3H3J.PNG
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag lyckades knipa en resa till Australien med Singapore Airlines när den möjligheten öppnades i februari.

Första sträckan är med Air India som vi aldrig rest med tidigare. Vi valde platserna 3H och 3J, hoppas det blir bra. Jag har hört en del negativt om AI, men hur illa kan det vara, någon som vet?

Visa bifogad bild 148230
Finns många historier som återberättats här om vad folk råkat ut för vid transit i Indien, ingen kul läsning.
De får inga höga betyg från de som rest med dom, jämfört med andra bolag. Men Business är bättre än ekonomi alla dagar i veckan.

Någon kan säkert länka och hitta den rapport som skrevs här om vad som hände när man blir fast i transit.
 

Tuuss

Medlem
Vi mellanlandade i Delhi i Mars i år. Precis som folk har skrivit tidigare så är det rätt skevt med hur transfer-desken fungerar men största problemet är om du har väldigt lång layover för då blir du fast vid transfer-desken. För oss fick vi vänta drygt 1 timme, men såg flera runtikring som förmodligen varit där ett bra tag.. Tror vi va framme hos fyra olika personer och visade pass, tidigare boardingkort, väsk-lappen och nästa boardingkort och fick sätta oss på tre olika platser inom transfer-området (oklart varför). Tills de hittat våra väskor och då fick vi gå igenom en säkerhetskontroll. Så tror det kommer gå hyfsat smidigt för er med, jag hade inte varit orolig.

Maten är väldigt stark på planet. Både jag och min man gillar stark mat, men vi kunde inte äta 3 av 4 rätter på planet då vi försökte oss på att välja det alternativ som lät godast, med facit i hand hade jag nog frågat vilket alternativ som var minst spicy istället. :rolleyes: Själva stolarna var sköna och fotdelen är öppen så det är bredare/man får lite mer plats. Man fick sköna täcken och kuddar. Sov bättre på Air India än Thai faktiskt och amenity kitet var över förväntan. :) Men sen är servicen och maten tyvärr inte toppen. Men bättre än ekonomi i alla fall!
 
Toppen