TheFlyingDutchman
Medlem
lnixon jag tror du analyserar för mycket, ibland är saker bara som dom är. Vissa människor ska bara tjorva till allt, när det är så enkelt
Två hull losses med 777-or. En från BA där man fick isproppar i bränslesystemet och "landade" lite tidigt på LHR och en från Egypt Air började brinna i cockpit när den stod parkerad vid gate.(Är BA fortfarande det enda bolag som lyckats totalhaverera en 777:a, förresten?)
Det är för jösse namn alldeles för lite data för att dra några slutsatser åt ena eller andra hållet. Det här är händelser som har en frekvens på bråkdelar av en promille.
lnixon jag tror du analyserar för mycket, ibland är saker bara som dom är. Vissa människor ska bara tjorva till allt, när det är så enkelt
(Är BA fortfarande det enda bolag som lyckats totalhaverera en 777:a, förresten?)
Om man tittar på alla incidenter sedan år 2000 och ser att Air France verkligen är överrepresenterat, givet sin storlek, som Concorde ska ha gjort; då börjar man kunna dra slutsatser.
Intressant hur du väljer att skräda orden. Du får det att låta som om BA bär skulden för att en 777 kraschlandade, när verkligheten är sådan att deras piloter snarare är hjältar och räddade livet på ca 150 personer, varav 10 senare stämde Boeing för kraschen...
lnixon jag tror du analyserar för mycket, ibland är saker bara som dom är. Vissa människor ska bara tjorva till allt, när det är så enkelt