Senaste nytt

Air France KLM flyttar till Stockholm Arlanda Terminal 2, fr o m 2012-MAY-29

Ja då säger vi grattis till alla friåkande taxichaufförer. Från och med 29 maj kan ni ta 3000 spänn eller mer för att köra stackars intet ont anande affärsresenärer in till Stockholm City.
På T5 är taxiköerna ordnade efter bolag och jag tror att de flesta tar någon av de stora bolagens bilar och får därmed ett skäligt pris. På T2 finns det bara en kö. Den som har otur får åka med "Taxi hejsan hoppsan" som tar extrema överpriser eftersom den står längst fram.

Halvtaskigt, skitdyrt och på tok för varmt kaffe? Du har inte höga krav du inte.. ;)

När jag åkte från Bern med Swissair(SR) i Business class, bjöd Swissair gratis förfriskningar på baren i väntehallen.
Man kan tycka att Air France/KLM kan göra liknande tills de fixar loungen.

Med tanke på att terminal 2 samtidigt byggs om ser jag faktiskt framemot att se vad som blir av detta. Så trevlig är inte terminal 5 och i synnerhet inte B-piren som Skyteam använder.

Och nuvarande Menzies loungen är knappast något att bli uppspelt över.

undrar om Aeroflot följer med till T2 ? sitter just nu och väntar på att man skall lossa
frakten på inkommande SU-flight. Vi lär inte komma iväg förrän dess.

"Internet" där man inte kan köra VPN...

Fast numera kan man ju faktiskt skicka mail därifrån, det är ju en förbättring! Och jag kan köra SSL VPN därifrån.

Men vill man göra saker enkla för sig loggar man in på SAS wifi istället alt kopplar upp sig med 3G. Båda alternativen är bättre än deras eget nät.

Toppen