Senaste nytt

Air France/KLM: Flertalet resor under samma resa

Osten

Medlem
Hej,
Försöker hitta information gällande "resor i resan" (har försökt komma på ett bättre uttryck men ej lyckats).
Bakgrunden till min frågestälning är som följer: Jag har min bas i Paris och har upptäckt att det är bra mycket billigare att flyga business ARN-CDG T/R än tvärtom CDG-ARN T/R (vilket nu är min standardresa cirka 1-2 i månaden).
Till rubriken, min tanke är nu att ta en enkelresa till ARN och sedemera flyga ARN-CDG T/R för den billigare pengen men då med ett större tidsinterval (tills nästa planerade resa). Problemet är då att jag har flertalet enkelresor inom detta tidsinterval med Airfrance till andra destinationer. Är det någon som använt liknaden upplägg? Har det uppstått problem?

För att ge exempel:
Paris CDG - Arlanda ARN, 12 feb. Enkelresa.
Arlanda ARN - Paris CDG, 14 feb till 19 Mar. T/R Business.
Under tidsintervallet 14 feb till 19 mars, är tanken att flyga en enkelresa till Malaga den 3 mars, frågan är då om det kan tänkas bli något strul med Malagaresan då jag indirekt redan är ute på en "påbörjad" resa.

Tacksam för alla erfarenheter gällande likanden upplägg.

Mvh
Osten
 

Senator

Moderator
Jag ser inga problem med detta. Alla resor är oberoende av varandra. Det lilla kruxet är väl om du har separata biljetter OCH du försöker nå en anknytning från AGP-CDG till CDG-ARN på olika biljetter och du missar anknytningen.

Jag har hållit på likdant under många år. Särskilt på ARN-ZRH-LON med Swiss när det var så mycket billigare på helgerna. Då saxade jag alla mina biljetter i business
UT tisdag med biljett med Swiss från ARN
HEM fredag med biljett från UK
TILLBAKA tisdag med biljett från UK
HEM fredag med biljett från Swiss till ARN

"Normal Standard Operating Procedure (SOP)"
 

Osten

Medlem
Jag ser inga problem med detta. Alla resor är oberoende av varandra. Det lilla kruxet är väl om du har separata biljetter OCH du försöker nå en anknytning från AGP-CDG till CDG-ARN på olika biljetter och du missar anknytningen.

Jag har hållit på likdant under många år. Särskilt på ARN-ZRH-LON med Swiss när det var så mycket billigare på helgerna. Då saxade jag alla mina biljetter i business
UT tisdag med biljett med Swiss från ARN
HEM fredag med biljett från UK
TILLBAKA tisdag med biljett från UK
HEM fredag med biljett från Swiss till ARN

"Normal Standard Operating Procedure (SOP)"

Har haft flera "pågående" resor hos AFKLM tidigare utan problem.

Låter onekligen som att min oro kring att de skulle kunna vara ett problem är helt obefogad.

Tack för att ni tog er tid att svara med era erfarenheter.
 

Berglund

Medlem
Låter onekligen som att min oro kring att de skulle kunna vara ett problem är helt obefogad
Så är det verkligen. Jag har haft saxade biljetter och separata resor inom en längre bokning hos Air France och KLM många gånger. Fungerar felfritt även om apparna på telefonen inte riktigt hanterar det korrekt och i vissa fall kan man inte onlineinchecka i appen just på grund av detta. Men då får man hjälp direkt på flygplatsen, inga som helst problem!
 
Toppen