Senaste nytt

Air France/KLM förmåner SAS Guld/Skyteam elite plus

John Mack

Medlem
Vilka förmåner är tillgängliga?
1. Kan jag boka light och få ta med väska? Övriga familjen också?
2. Välja platser?
3. Hela familjen i fast track mm?

Ingen separat inlogg? Man lägger bara in Eurobonus nummer i bokningarna?

1. ja, men en väska per varje status medlem som Westerberg skrev.
2. ja, bara standardplatser, ibland funkar det för alla i bokningen, ibland inte.
3. nej personlig

Någon som vet hur detta är med KLMs nya "basic" biljetterna?

Som jag läser ovan får jag som Eurobonus Guld checka in en väska på en KLM light biljett, grymt ju. Men någon som vet vad som gäller om man har väska OCH skidor?

Angående punkt 2 har jag lyckats att på en och samma bokning med KLM (fast open-jaw), kunde välja ner till Lima, men däremot inte hem från Santiago de Chile (199 euro/säte). Stämmer det, eller ska jag tjafsa (med risk att förlora gratis sätesval ner till Lima)?

Angående punkt 2 har jag lyckats att på en och samma bokning med KLM (fast open-jaw), kunde välja ner till Lima, men däremot inte hem från Santiago de Chile (199 euro/säte). Stämmer det, eller ska jag tjafsa (med risk att förlora gratis sätesval ner till Lima)?
Det där verkar väldigt random. Har en resa till BKK med Air France. På hemresan kunde jag till och med boka bulk head (vilket jag nog inte borde). Ditresan så kan jag inte boka något sätt alls gratis. Biz båda vägarna och SAS guld. Air France-chatten så först att det skulle gå gratis, men sen att det inte gick på den specifika flighten.

ja verkligen skumt, jag testade KLM chatten som stod på sig om att det inte gick utan att betala. Testar väl SAS diamond helpline inom kort (resan är först i juni 2026 så har lite tid på mig...)

Toppen