Intressant med Garuda, verkar vara ett flygbolag på väg uppåt faktiskt. Jag har några underliga flygminnen från Garuda-flighter på 90-talet med levande höns som handbagage etc. Den tiden verkar kanske vara förbi?
Nu startar Etihad codeshare även med Garuda Indonesia. Garuda Indonesia går med i Skyteam tidigt 2014, ska vi gissa på att Etihad (och kanske även Air Berlin) gör samma sak..?
Detta tonades senare ner av AF:s PR-avdelning, men det behöver ju knappast betyda att uttalandet var felaktigt, bara känsligt...
Personligen tror jag att AB:s svajighet inte bara beror på att Etihad rycker i trådarna efter behag, utan också på problemen med osäkerheten kring när den nya Berlin-hubben blir klar (och om AB överlever fram till dess).
Det stora huvudargumentet jag sett mot alliansspekulationerna är att Etihad egentligen tjänar allra mest på att göra precis som de gör nu, bilda samarbeten lite här och där istället för att gå med i en allians.
Nu startar Etihad codeshare även med Garuda Indonesia. Garuda Indonesia går med i Skyteam tidigt 2014, ska vi gissa på att Etihad (och kanske även Air Berlin) gör samma sak..?
Intressant med Garuda, verkar vara ett flygbolag på väg uppåt faktiskt. Jag har några underliga flygminnen från Garuda-flighter på 90-talet med levande höns som handbagage etc. Den tiden verkar kanske vara förbi?
Jag flög Garuda business class i sommar (reportage kommer inom några veckor) och tyckte det var en mycket bra upplevelse. Klart över förväntan faktiskt.