Senaste nytt

Air France intra-eu - Hur uppgradera till Business?

henke12

Medlem
Hej!

Jag är i färd att boka en resa Stockholm-Paris-Stockholm i ekonomiklass med Air France.

Hur ser mina möjligheter att uppgradera till Business(med cash)?

Jag har ingen status eller poäng.
 

rvarttinen

Medlem
Har du ett konto med Flying Blue? Själv har jag 'bara' nyttjat miles för uppgraderingar, och det går att köpa miles som sedan kan användas direkt. Det har varit några kampanjer nyligen där det ingår variande grad av bonus-miles vid köp.

Jag skulle kolla med Air France på Facebook/Messenger om möjligheten att uppgradera med cash, de är ofta snabba med att svara ... skulle gissa att går, men vet inte kostnaden i så fall.
 

jerixon

Medlem
I appen vid incheckning kan man uppgradera när man väljer säte =)
Står väldigt tydligt Upgrade Available. (se nedan för min flight imorgon)
Screenshot_20220427_120614.jpg
 

Osten

Medlem
Jag brukar oftast skriva ut ett fysiskt boardingkort i en av Airfrance automater på flygplatsen, skulle uppskatta att jag ungefär 50% av gångerna får jag upp frågan om att uppgradera till Business, normalpriset brukar vara 95€ Paris-Stockholm. (Är Flying Blue Platinum, vet inte om det har någon betydelse)

Gällande dyrt eller inte så är det nog en smaksak, 10-15 glas Pommery/Gosset i loungen borde gör att kalkylen enklare går ihop. ;)
 
Jag brukar oftast skriva ut ett fysiskt boardingkort i en av Airfrance automater på flygplatsen, skulle uppskatta att jag ungefär 50% av gångerna får jag upp frågan om att uppgradera till Business, normalpriset brukar vara 95€ Paris-Stockholm. (Är Flying Blue Platinum, vet inte om det har någon betydelse)

Gällande dyrt eller inte så är det nog en smaksak, 10-15 glas Pommery/Gosset i loungen borde gör att kalkylen enklare går ihop. ;)
Samma i appen. Har testat 10 ggr.

Bästa metoden att bli uppgraderad på KLM-AF är att om economy är fullt så kan man flörta lite med trafikassistenterna vid både incheck och boarding Brukar bipa då! #LPI
 

henke12

Medlem
Idag kom domen!
Inget erbjudande om uppgradering! :(

Känns ändå okej då jag förbokade en nödutgångsplats för 210kr och enligt EF är det bara 2 stolar kvar i C och rätt knapert med platser bak hos mig också!

Better luck next time!
 
Toppen