Senaste nytt

Air France öppnar Paris-DeGaulle till Denver 2:e juli, 2021

Senator

Moderator
Vänner,

Som en f.d. Coloradobo tycker jag detta är utmärkta nyheter! Denver har alltid varit en dyr destination med affärsklass. På senare år så har det hänt mycket. Nu kommer Air France också:
Air France to open Paris-Denver route | Routesonline

Jag minns när Continental Airlines #34 avgick från Stapleton Airport (som också gick under DEN) till London Gatwick (LGW) den 27:e februari 1995. Nästa dag den 28:e var det nya Denver International Airport (DIA eller DEN i IATA-språk) som gällde.

Inte mycket interkontinental trafik till att börja med men pre-Covid och hoppas post-Covid:
United: LHR, NRT, FRA
Lufthansa: MUC, FRA
British Airways: LHR
Norwegian: LGW
Icelandair: KEF
och nu Air France: CDG
 

Robert flysas

Moderator
Vänner,

Som en f.d. Coloradobo tycker jag detta är utmärkta nyheter! Denver har alltid varit en dyr destination med affärsklass. På senare år så har det hänt mycket. Nu kommer Air France också:
Air France to open Paris-Denver route | Routesonline

Jag minns när Continental Airlines #34 avgick från Stapleton Airport (som också gick under DEN) till London Gatwick (LGW) den 27:e februari 1995. Nästa dag den 28:e var det nya Denver International Airport (DIA eller DEN i IATA-språk) som gällde.

Inte mycket interkontinental trafik till att börja med men pre-Covid och hoppas post-Covid:
United: LHR, NRT, FRA
Lufthansa: MUC, FRA
British Airways: LHR
Norwegian: LGW
Icelandair: KEF
och nu Air France: CDG

Trevligt! Känner en familj där och vi har pratat om att ses när vi är fullt vaccinerade;)
 
Toppen