Senaste nytt

Air Dolomiti - Star Alliance eller ej?

Flyg mellan FCO och MUC förra sommaren med LHxxxx operated by Air Dolomiti. Inga problem med gästa en person i loungen.

Flyg mellan FCO och MUC förra sommaren med LHxxxx operated by Air Dolomiti. Inga problem med gästa en person i loungen.

Jonas m fl har förklarat utmärkt, men jag försöker ytterligare en gång:
LH operated by EN – flygningen är *A inkl alla förmåner
EN in co-operation with LH – flygningen är en ren Air Dolomiti-flygning, dvs utanför *A

Du har alltså bara fått det du betalt för.

Det här är ungefär samma förvirring som uppkom när BT började flyga linjer utanför SAS linjesamarbete ut från RIX. Där fanns det exempelvis linjer till orter på BT-kod (SK-kod fanns som codeshare) som omfattades av SAS / *A diverse förmåner men också linjer, också på BT-kod, som inte gjorde det. Om jag inte minns helt tokigt så kunde detta t o m skilja sig avgångsvis. Det var ju ännu mer förvirrande än detta relativt självklara case.

Någon som flygit med Air Dolomiti på länge?
Jag flyg nyss ARN-MUC-VRN-MUC-VRN på 220-dokument och flygningarna hette LH9464/LH9465 *operated by Air Dolomiti

Inga problem med lounge på vare sig MUC eller VRN och inga problem med 1 väska extra som EBG.

Frågan är då, borde jag få EB-poäng?! EB-numret är tryckt på boardingkortet..

Jag flög med dom i somras, och var mycket nöjd. Fick Prosecco i Y och barnen fick leksaker. Flighten var mellan MUC och BGY.
Nu nät jag tittar verkar det inte finnas kvar någon trafik med dom från BGY!
Det finns nu inget bra flygbolag kvar som trafikerar BGY :-(

Inga poäng för min del (flög från München till Florens i december). Däremot var det inga problem att komma in i SEN-loungen i München. Riktigt trevlig affärsklass dessutom.

Jag flög med dom i somras, och var mycket nöjd. Fick Prosecco i Y och barnen fick leksaker. Flighten var mellan MUC och BGY.
Nu nät jag tittar verkar det inte finnas kvar någon trafik med dom från BGY!
Det finns nu inget bra flygbolag kvar som trafikerar BGY :-(

Samägande o nytt samarbete mellan MXP, LIN o BGY som satt stopp för detta :/ De vill differentiera de olika flygplatserna, och föredrar att du åker p2p, med leisure airlines, Europa-Linate.
För anslutning till långflygningar hänvisas du till MXP. De har satt in fler bussanslutningar för att möjliggöra detta. Tråkigt för oss, men trafiken ökade starkt.

Tror tyvärr inte att trafiken kommer tillbaka i ens någon form, utan den bästa chansen är när/om Ryanair etablerar sig på ARN (CPH & GOT har ju redan linjer).

Någon som flygit med Air Dolomiti på länge?
Jag flyg nyss ARN-MUC-VRN-MUC-VRN på 220-dokument och flygningarna hette LH9464/LH9465 *operated by Air Dolomiti

Inga problem med lounge på vare sig MUC eller VRN och inga problem med 1 väska extra som EBG.

Frågan är då, borde jag få EB-poäng?! EB-numret är tryckt på boardingkortet..
Air Dolomiti flyger just nu flera av MUC-GOT avgångarna. På LH 2430 förra veckan fick jag poäng och full LH service.

Air Dolomiti flyger just nu flera av MUC-GOT avgångarna. På LH 2430 förra veckan fick jag poäng och full LH service.
Bra att veta! Just det jag har funderat på. Eftermiddagsflighten från München och kvällsflighten från GOT brukar ju vara operated by: Air Dolomiti. Svårt att se skillnad på det och operated by Lufthansa Cityline.

Den flighten som Air Dolomiti kör nu var väl tidigare (innan Germanwings blev Eurowings) operated by Eurowings?

Toppen