Frågan är hur länge de kan köra med sin Dinkey Toy-business från Arlanda? Och varför?
Jag har några bekanta (en kinesisk familj med alldeles för mycket pengar, som bosatt sig i Sverige). De flyger first på denna sträcka. Jag kollade upp priserna förut, 89K Sek t/r per person. Med detta pris, och med tillräckligt många nyrika kineser som inte förstår sig på att använda pengarna på ett vettigare sätt borde CA kunna tjäna en del på sin första-klass kabin.Jag kan inte tänka mig en vettig människa betalar First class pris på denna rutt som flygs av gammal Boeing B777.
Jag har några bekanta (en kinesisk familj med alldeles för mycket pengar, som bosatt sig i Sverige). De flyger first på denna sträcka. Jag kollade upp priserna förut, 89K Sek t/r per person. Med detta pris, och med tillräckligt många nyrika kineser som inte förstår sig på att använda pengarna på ett vettigare sätt borde CA kunna tjäna en del på sin första-klass kabin.
AHO:20433 skrev:Och en annan fråg är, varför Air China envist flyger med 3 kabin klass konfiguration till Stockholm?
Jag kan inte tänka mig en vettig människa betalar First class pris på denna rutt som flygs av gammal Boeing B777.
Det hade varit klokare om de körde samma stil som THAI gör på Bangkok-Köpenhamn/Stockholm. Alltså, sälja Business class stolar som Premium Economy och First class stolar som Business class.