Något segt respons på deras IFE men annars är det inget fel på hårdvaran.4fun skrev:Har googlat lite och hittar inte jätte mycket recensioner på Air China.Någon som har flugit Air China Business class (och gärna med A330-300). Är det något att ha?Klicka för att utvidga...
De serverade Cattier Brut förut.4fun skrev:Vilkenr champange serverar de på Air China Business class?Klicka för att utvidga...
Jag har inte testar Air Chinas Boeing 787-9 men enligt den här sidan ( Photos: Step Inside Cabin of Air China's First Boeing 787-9 Dreamliner ), det ser ut som deras Business class stolar liknar den modellen som Royal Jordanian har på sina Boeing 787.4fun skrev:Noterade precis att jag hade fel. Flyger med Boeing 787-9 Dreamliner. Är det ett bättre plan? Har du flygit det också med Air China. Bättre / sämre?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Jag har inte testar Air Chinas Boeing 787-9 men enligt den här sidan (Photos: Step Inside Cabin of Air China's First Boeing 787-9 Dreamliner), det ser ut som deras Business class stolar liknar den modellen som Royal Jordanian har på sina Boeing 787.I så fall var det OK att sitta i. Lite trångt vid axlarna när man ska sova i sängläget dock.Royal Jordanian Business class på B787: Hong Kong-Bangkok | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
4fun skrev:Hej,Tack får snabbt svar.Noterade precis att jag hade fel. Flyger med Boeing 787-9 Dreamliner. Är det ett bättre plan? Har du flygit det också med Air China. Bättre / sämre?Klicka för att utvidga...
Sweden skrev:Flugit med Air China Business nu före jul och hem 12 januari. Hittade pris runt 12.000 sek STO-CPH-PEK-BKK, SIN-PEK-CPH-STO. Måste säga att CA var mycket bättre än jag förväntat mig, hårdvara plus mat/dryck helt OK, crew på alla flighterna mycket bra.Guldstjärna till Air China för snabbhet vad gäller kreditering till mitt Eurobonus. Dagen efter hade jag poäng på kontot, rekordet var sista flighten PEK-CPH. Landade CPH 05.25, när jag kollade mitt konto 14.45 hade jag redan fått poäng in på kontot. Sista SAS-flighten, där tog det 2 dagar innan kontot var uppdaterat.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Roligt att höra!Jag är beredd att säga att Air China definitivt är det mest underskattade bolaget på BC.Oförskämt mycket fördomar och skit om Air China som skrivs här på BC, även av folk som inte har testat bolaget.B777-300 är okej, ändock 2-2-2, vilket så klart har sina nackdelar, iaf för ensamresande. Jag trivs dock där med den hårdvaran!Deras nya Business Class i A350 verkar ruskigt nice. Planerat att testa senare i år.Alltid varit nöjd när jag har flugit Air China, både internationellt och InrikesKlicka för att utvidga...
Hehehe, ja bolaget inte höjt till skyarna direkt här på BC. Flög A330-200, B777W, B787-9... inga problem med komforten. Testade även på separat awardbiljett BKK-KIX och då blev det någon månad gammal A359 med Air China som var riktigt nice mellan PVG-KIX.Tonton skrev:Roligt att höra!Jag är beredd att säga att Air China definitivt är det mest underskattade bolaget på BC.Oförskämt mycket fördomar och skit om Air China som skrivs här på BC, även av folk som inte har testat bolaget.B777-300 är okej, ändock 2-2-2, vilket så klart har sina nackdelar, iaf för ensamresande. Jag trivs dock där med den hårdvaran!Deras nya Business Class i A350 verkar ruskigt nice. Planerat att testa senare i år.Alltid varit nöjd när jag har flugit Air China, både internationellt och InrikesKlicka för att utvidga...
JacobGBG skrev:Jag tror den främsta besvikelsen kommer mot deras First Class produkt som inte riktigt når nivå med konkurrenterna. Med det sagt så behöver det inte vara någon indikation om deras business class.Klicka för att utvidga...
Har aldrig upplevt ”katastrofal” mat på Air China, men har iofs aldrig flugit ex-Skandinavien.ELOS skrev:Märkligt att maten ändå kan vara katastrof från catering i Stockholm. Jag har flugit Beijing-Hong Kong och biffen med potatis mos smakade mycket bra. Personalen var inte överdriven på något sätt och gjorde det de skulle. Australiensisk flygkapten - visste inte att Air China har anställd västerländska piloter men de har väl stor pilot brist?Klicka för att utvidga...
Kanske överdriver och jag skall erkänna att just kinesisk mat (tog kinesiska alternativet) har jag svårt för men detta var verkligen inte bra. Någon obegriplig rökt, benig fisk till förrätt och sedan en sörjig kycklinggryta till huvudrätt. Några blad isbergssallad och gurka med en cocktailtomat utgjorde salladen. Tråkigt, kallt bröd. Andra måltiden var biffnudlar där nudlarna var ok. Köttet vågade jag mig inte på. Skall påpekas att det var något bättre från Ho Chi Minh där det var en helt ok gryta.Tonton skrev:Har aldrig upplevt ”katastrofal” mat på Air China, men har iofs aldrig flugit ex-Skandinavien.av nyfikenhet, vad var det som var katastrofalt@varva77?Klicka för att utvidga...